Login
 Forum
 
 
Thesis topic proposal
 
Ákos Bereczky
Kettős tüzelőanyagú Diesel-motor égési folyamatai

THESIS TOPIC PROPOSAL

Institute: Budapest University of Technology and Economics
mechanical engineering
Géza Pattantyús-Ábrahám Doctoral School of Mechanical Engineering

Thesis supervisor: Ákos Bereczky
Location of studies (in Hungarian): BME Energetikai Gépek és Rendszerek Tanszék
Abbreviation of location of studies: EGR


Description of the research topic:

a.) Előzmények: A hőerőgépek esetén klímapolitikailag és energiapolitikailag is egyértelműen a karbonmentes és alacsony károsanyagú kibocsátású energiatermelésé a jövő. Ennek egy potenciális megoldása különböző megújuló tüzelőanyagok hasznosítása Diesel-motorokban. A tüzelőanyag bekeverése jól leírt és kutatott terület, azonban bizonyos – elsősorban – megújuló tüzelőanyagok esetén az un. kettős befecskendezésnél számos kérdés tisztázatlan.
b.) A kutatás célja: A kettős tüzelőanyagú Diesel-motorokban lezajlódó égési folyamatok vizsgálata és modellezése különböző – elsősorban – megújuló tüzelőanyagok és egyéb adalékok esetén. Elsődleges cél az összefüggések feltárása modellezés támogatásával
c.) Az elvégzendő feladatok, azok fő elemei, időigénye: A tudományos előzmények, a meglévő irodalmak kritikai elemzése (0,5 év). Mérőrendszer korszerűsítése és a mérések elvégzése és (1,5 év). A modell kialakítása és a mérések alapján annak validálása (1,5 év). A mérései és modellezési eredmények elemezése és az összefüggések feltárása (0,5 év). A dolgozat elkészítése (1 év). (A fenti időtartamok részben átfedésben vannak, az egyes feladatok párhuzamosan végezhetők.)
d.) A szükséges berendezések: A számítógépi és szoftver háttér, valamint a mérőrendszer a Tanszéken rendelkezésre áll, a szakirodalom többsége a BME-n elérhető.
e.) Várható tudományos eredmények: A kettős-tüzelőanyagú Diesel-motorban történő megújuló tüzelőanyagok felhasználhatóságának főbb jellemzőinek és az összefüggések feltárása.
f.) Irodalom:
Kristóf Lukács, Ákos Bereczky: Investigation of utilization potential of different alcohol fuels in compression-ignition engines
Proceedings of the 12th International Conference on Heat Engines and Environmental Protection. 2015. pp. 57-62.
(ISBN:978-963-313-217-3; 978-963-313-218-0)
Tutak Wojciech, Lukács Kristóf, Szwaja Stanisław, Bereczky Ákos: Alcohol–diesel fuel combustion in the compression ignition engine, FUEL 154: pp. 196-206. (2015)
Bereczky Ákos, Lukács Kristóf, Sipos Ádám: Kettős tüzelőanyagú motor égéstörvényének meghatározása az AVL Boost modellhez, OGÉT 2014: XXII. Nemzetközi Gépészeti Találkozó - OGÉT 2014., pp. 32-36.
Bereczky Á, Lukács K, Farkas M, Dóbé S: Study of γ-valerolactone as a diesel blend: Engine performance and emission characteristics, Proceedings of the European Combustion Meeting ECM 2013. Lund University, 2013. Paper 3-37.

Required language skills: magyar
Recommended language skills (in Hungarian): angol
Number of students who can be accepted: 1

Deadline for application: 2018-10-19


2024. IV. 17.
ODT ülés
Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).

 
All rights reserved © 2007, Hungarian Doctoral Council. Doctoral Council registration number at commissioner for data protection: 02003/0001. Program version: 2.2358 ( 2017. X. 31. )