témavezető: Sass Judit
helyszín (magyar oldal): BCE Társadalmi Kommunikáció Doktori Iskola helyszín rövidítés: TKDI
A kutatási téma leírása:
A tanári viselkedés és a tanulói érzelmi tapasztalatok, valamint a következményes elköteleződés és a tanulás között kimutatható kapcsolat van. A hatékony tanári kommunikációhoz (azonnali reagálás, érthetőség és észlelt kommunikációs kompetencia) kapcsolódó tanulói érzelmi válaszok,a kapcsolódó érzelemszabályozási mechanizmusok mediáló szerepe a tanulói motiváció szempontjából kerül értelmezésre. Az iskolai teljesítményhez kapcsolódóan az érzelmek kontroll-érték elmélete az aktivitásra (észlelt szubjektív kontroll) és a kimenetre (szubjektív érték) vonatkozó értékeléshez köti az érzelmek és az ezekhez kapcsolódó aktiváltság (aktiváló, deaktiváló) megjelenését. A fókusz a tanári kommunikációs hatékonyság-tényezők és a tanulói következményes érzelmi élmények viselkedéselemzési módszerekkel történő feltárása.
ajánlott nyelvtudás (magyar oldal): angol felvehető hallgatók száma: 3