témavezető: Várallyai László
helyszín (magyar oldal): Debreceni Egyetem Gazdaságtudományi Kar helyszín rövidítés: DEGTK
A kutatási téma leírása:
A gamification egyre fontosabb szerepet tölt be mind az üzleti életben, mind az oktatásban. A játékosítás segítségével hatékonyabban és a hallgató számára kisebb erőfeszítéssel sajátítható el a tananyag. Nem véletlenül egyre népszerűbb nemzetközi szinten a tanulás ezen újszerű megközelítése. Egyelőre a hazai felsőoktatásban még nem jelenik meg markánsan a játékosítás.
A kutatási téma leírása:
A kutatás célja feltárni az üzleti szimulációs alkalmazások aktuális trendjeit, hazai és nemzetközi helyzetét. A piacon lévő fontosabb alkalmazásokat értékelni kell, át kell tekinteni a szakirodalmat. A piaci trendek ismeretében primer és szekunder kutatással tisztázni kell az üzleti felsőoktatás igényeit. A primer kutatás alapját egy kérdőíves felmérés valamint a potenciális felhasználók véleménye adja. Az igények meghatározása után az alkalmazás logikai tervezésére kerül sor, melyen a fontosabb területek (modulok) és azok kapcsolatai körvonalazódnak. A komplex gazdasági valamint pénzügyi modell kialakítása után, a lehetséges felhasználási területek (pénzügyi, turizmus vendéglátás, árutőzsde) speciális igényeit is át kell tekinteni. A tervezés során a rendszerszemléletű megközelítés valamint a projekttervezési szempontok is figyelembevételre kerülnek. A kutatás eredményeként az egyes modulok prototípusai is el fognak készülni, melyek tesztelésre is kerülnek.
előírt nyelvtudás: magyar ajánlott nyelvtudás (magyar oldal): angol felvehető hallgatók száma: 1
Jelentkezési határidő: 2017-05-15
2024. IV. 17. ODT ülés Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).