Login
 Forum
 
 
Thesis topic proposal
 
Alexandros Soumelidis
Járműirányítási célú jelfeldolgozási algoritmusok gyors, valós idejű végrehajtást lehetővé tevő módszereinek kutatása

THESIS TOPIC PROPOSAL

Institute: Széchenyi István University, Győr
transportation engineering
Multidisciplinary Doctoral School of Engineering Sciences

Thesis supervisor: Alexandros Soumelidis
Location of studies (in Hungarian): Széchenyi István Egyetem
Abbreviation of location of studies: SZE


Description of the research topic:

A járművek pozíciójának, helyzetének és mozgásállapotának meghatározása, a jármű működési paramétereinek, irányítási célú modelljének identifikálása valós időben fedélzeti számítástechnikai eszközök felhasználásával ma realitássá vált. Ilyen, és hasonló feladatok megoldása feltétele olyan kifinomult irányítási módszerek kifejlesztésének, amelyek a járművek biztonságos, a vezetőt minél kisebb mértékben igénybevevő, energiatakarékos, és a környezetet minél kisebb mértékben szennyező módon való üzemeltetését biztosítják.
Bonyolult jelfeldolgozási algoritmusok valós idejű végrehajtásának korlátot szab a fedélzeten rendelkezésre álló vagy elérhető számítástechnikai kapacitás, ami technikai és gazdaságossági okokból nem növelhető egy határon túl. Kézenfekvő lehetőség a gyorsításra az algoritmusokban rejlő szimmetriák, ismétlődések és parallelitások felismerése és kihasználása. A szimmetriák és ismétlődések kihasználásának ismert példája a diszkrét Fourier-transzformáció kiszámítására szolgáló FFT (gyors Fourier-transzformáció)algoritmus. Hasonló elvek követhetők más jelfeldolgozási algoritmusok esetében is. A másik út az algoritmusok párhuzamosítása, azaz a bennük rejlő párhuzamosságok, párhuzamosan végrehajtható ágak felderítése és parallel végrehajtása.
A parallel végrehajtás az algoritmusok megfelelő megfogalmazása mellett a számításokat megvalósító hardver függvénye is. Ma az FPGA technológia tűnik olyan lehetőségnek, amely alapot teremt parallel algoritmusok hatékony és a járműipari követelményeket is kielégítő megvalósítására. Az FPGA realizációk ugyanakkor megkövetelik az algoritmusok megfelelő – a realizált struktúrához illeszkedő – kialakítását, tehát a realizációt célszerű egy egységes folyamatban végrehajtani.
Kutatási célok:
A kutatásra jelentkezőnek a következő feladatokat kell megoldani:
• Irodalomkutatás folytatása a gyors jelfeldolgozási algoritmusok és parallel algoritmusok területén a járművek pozíciójának, mozgásállapotának meghatározását, és identifikációját célzó algoritmusokra fókuszálva.
• Módszerek, módszertan kialakítása gyors és parallel módon végrehajtható jelfeldolgozási algoritmusok generálására szem előtt tartva a realizálás lehetőségét (FPGA).
• A jármű kinematikai és dinamikai állapotának becslésére szolgáló gyors és parallel módon realizálható algoritmusok meghatározása, és kísérleti realizálása.
• A módszerek tesztelése, verifikálása akár valós járműkörnyezetben, értékelése sebesség, hatékonyság, a járműveken történő gazdaságos realizálhatóság szempontjából.
• Az eredmények publikálása egyéni ill. társszerzőkkel írt tudományos folyóiratokban és konferenciákon megjelenő dolgozatokban.
• Tézisek megalkotása, amely lehetőséget nyújt a tanulmányok végén a PhD fokozat megszerzésére.

Number of students who can be accepted: 1

Deadline for application: 2016-12-31


2024. IV. 17.
ODT ülés
Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).

 
All rights reserved © 2007, Hungarian Doctoral Council. Doctoral Council registration number at commissioner for data protection: 02003/0001. Program version: 2.2358 ( 2017. X. 31. )