Thesis supervisor: Salamon Dr. Kamp
Location of studies (in Hungarian): Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem Abbreviation of location of studies: LFZE
Description of the research topic:
Johann Sebastian Bachnak az alkotás során – és ez a teljes életműben megfigyelhető – sokkal inkább a tökéletesség, mint a szépség lebegett a szeme előtt. A szépséget úgy tekintette, mint a tökéletesség vonzerejét, mint a részek ideális matematikai viszonyaitól való függőséget, mint rendezettséget, mint harmóniát, mint a minőségek együttműködését és közösségét. Számára a művészet célja nem esztétikai, hanem metafizikai.
Johann Sebastian Bach életművében az Őrök itt van közöttünk. Ezért kutatásunk célja a kompozíciók szellemének analitikus zenei és teológiai mélységeinek vizsgálata és feltárása.
1. A partitúrák alapos vizsgálata és ismerete.
2. A forrásanyag tanulmányozása.
3. A notáció és a különböző olvasatok.
4. Hangszerelés, szöveg, ornamentika.
5. Az adott műre vonatkozó legújabb zenetörténeti, zeneelméleti, teológiai, előadói gyakorlat stb. ismeretek.
6. Ritmikai, harmóniai, kontrapunktikus és formai összefüggések leírása.
7. Hogyan szervezi meg Bach az időt, a zenei folyamatok lélegzését, pulzálását stb. ?
8. Kompozíciós stratégiájába vokális művek esetén hogyan szövi bele a bibliai, korál és költött szövegeket?
9. Mi az új, a váratlan, a modern az eddig nem hallott a kompozícióban?
10. Milyen kompozíciós technikai problémák izgatták Bachot és melyek ezek közül azok, amelyek még ma is aktuálisak?