Login
 Forum
 
 
Thesis topic proposal
 
Nándor Liegner
Vasúti pályák vonalvezetésének mozgásgeometriai vizsgálata, billenő kocsiszekrényes járművek közlekedésének figyelembe vételével

THESIS TOPIC PROPOSAL

Institute: Budapest University of Technology and Economics
civil engineering
Pál Vásárhelyi Doctoral School of Civil Engineering and Earth Sciences

Thesis supervisor: Nándor Liegner
Location of studies (in Hungarian): BME Út- és Vasútépítési Tanszék
Abbreviation of location of studies: BMEUV


Description of the research topic:

A vasúti személyszállítással szemben támasztott követelmények növelése — pl. sebesség emelése — szükségessé tette az íves pályaszakaszokon a szabad oldalgyorsulás legnagyobb engedélyezhető értékének növelését, valamint a járművek szerkezeti kialakításának alapjaiban történő módosítását (billenő járműszekrény). A megnövelt oldalgyorsulás hatására a kerék-sín kapcsolatban különösen a görbületváltozásos helyeken ébrednek rendkívül nagy igénybevételek. A doktori téma célja olyan pályageometria kidolgozása, amelyen a kerék – sín kölcsönhatásban ébredő igénybevételek minimalizálhatók a görbületváltozásos helyek.

A kidolgozandó feladat részletezése:

Irodalomkutatás: a hazai és külföldi szakirodalom — szakkönyvek, szabványok, kutatási jelentések — áttekintése, és feldolgozása a vasúti pálya vonalvezetésének tekintetében.
A jelenleg alkalmazott görbületváltozásos geometriák — átmenetiívek és hirtelen görbületváltozásos helyek — vizsgálata és értékelése a hazai, külföldi és ENV előírások szerint.
Billenő kocsiszekrényes járművek közlekedési feltételeinek feldolgozása pályás vonatkozásban. A meglévő szakirodalom — szakkönyvek, szabványok kutatási jelentések — feldolgozása. Billenő kocsiszekrényes járműveknek a hagyományos járművekhez képest megnövelt sebességgel történő közlekedésének feltételei és korlátai.
Görbületátmeneti geometriák kidolgozása, amelyek a kinematikai mozgásjellemző mennyiségeknek legjobban megfelelnek.
A vasúti pálya vonalvezetésének optimalizálása, a billenő kocsiszekrényes járművek közlekedésével szemben támasztott kinematikai követelmények alapján.

Number of students who can be accepted: 1

Deadline for application: 2016-05-31

 
All rights reserved © 2007, Hungarian Doctoral Council. Doctoral Council registration number at commissioner for data protection: 02003/0001. Program version: 2.2358 ( 2017. X. 31. )