témavezető: Gálik Mihály
helyszín (magyar oldal): BCE Társadalmi Kommunikáció Doktori Iskola helyszín rövidítés: TKDI
A kutatási téma leírása:
A médiagazdaságtan a médiapiacok vizsgálatával foglalkozik és a tömegmédia gazdasági szempontú vizsgálatához kapcsolódva fejlődött ki a 20. század utolsó negyedében. A médiapiapok elemzése során a diszciplína a termékek, a fogyasztás, a termelés, a piacszerkezet és (részint) a szabályozás vizsgálatával foglalkozott általában és fő ágazatonként (kiemelten: lapkiadás, rádiózás, televíziózás). A tömegmédia hagyományos ágazatai mellett az infokommunikációs technológiák (IKT) digitális forradalmának eredményeire alapozva a múlt század utolsó évtizedében létrejött az újmédia (hálózati/online média) a maga, a tömegmédiától eltérő sajátosságaival. A két szektor egymás mellett élése (küzdelme, kapcsolódásai, s ezek dinamikája) a kutatás témája.