Bejelentkezés
 Fórum
 
 
Témakiírás
 
Takács Ildikó
A személyiség márka dimenzióinak vizsgálata, a személyiség márka tipológiája

TÉMAKIÍRÁS

Intézmény: Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
pszichológiai tudományok
Pszichológia Doktori Iskola (Kognitív Tudomány)

témavezető: Takács Ildikó
helyszín (magyar oldal): BME Ergonómia és Pszichológia Tanszék
helyszín rövidítés: BME


A kutatási téma leírása:

A márkaépítés az elmúlt évek egyik központi témája az üzleti és vezetői tanácsadásnak. Olyan feladat, amelynek megvalósításában nagy szerepe van a személyiség megismerésének, a gazdasági és üzleti tevékenység személyiséghez illesztésének. A kérdés az, hogy a személyiség márka építésének folyamatát hogyan tehetjük ösztönösből tudatossá, s melyek azok a dimenziók, amelyek meghatározzák a márkaépítést.
A kutatás feladata, hogy feltárja a személyiség márka építésének dimenzióit, kapcsolatot keressen a vezető és az általa vezetett vállalat corporate márkája között, és bemutassa a személyes márka egyes dimenzióinak kapcsolatát a vállalat üzleti teljesítményének jellemzőivel.
A személyes márka típusok vizsgálata során mutassa be a kutatás azokat a kommunikációs formákat, tanácsadási folyamatokat, amelyek legjobban szolgálják a márkaépítést.
További kutatási lehetőség a témában:
A személyiség márka dimenziók és típusok kultúrközi vizsgálata

Studying personal branding dimensions and typology

Personal branding has become one of the central fields of business and managerial counselling recently. The process of personal branding includes getting to know the personal structure and fitting personal and business activities to it. The question is how personal branding can be transformed from instinctive to deliberate, and which dimensions determine it.
The goals of the present research are to reveal the dimensions of building one’s personal brand, to find connection between top executive and the corporate brand of the organization, to show the connection between certain dimensions of personal branding and the business performance of the organization.
The research presents the communication forms and counselling processes that support personal branding the most by means of analysing the types of personal branding.
Further research topics:
Intercultural analyses of the personal branding dimensions and types
Zehir. C., Sahin, A.,, Kitapçı H., Özsahin, M.,(2011) The Effects of Brand Communication and Service Quality In Building Brand Loyalty Through Brand Trust; The Empirical Research On Global Brands. Procedia Social and Behavioral Sciences 24 1218–1231
Herbst, U, Merz, M. A. (2011) The industrial brand personality scale: Building strong business-to-business brands. Industrial Marketing Management 40 1072–1081.
Vásquez, C., Sergi, V., Benoit. C. (2013) From being branded to doing branding: Studying representation practices from a communication-centered approach. Scandinavian Journal of Management 29.135-146.

előírt nyelvtudás: angol

Jelentkezési határidő: 2015-05-31


2024. IV. 17.
ODT ülés
Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).

 
Minden jog fenntartva © 2007, Országos Doktori Tanács - a doktori adatbázis nyilvántartási száma az adatvédelmi biztosnál: 02003/0001. Program verzió: 2.2358 ( 2017. X. 31. )