Bejelentkezés
 Fórum
 
 
Témakiírás
 
Gáspár Péter
JÁRMŰIRÁNYÍTÁS TERVEZÉSE JÁRMŰVEZETŐI MODELL ALAPJÁN

TÉMAKIÍRÁS

Intézmény: Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
közlekedés- és járműtudományok
Kandó Kálmán Doktori Iskola

témavezető: Gáspár Péter
helyszín (magyar oldal): Közlekedés- és Járműirányítási Tanszék
helyszín rövidítés: KJK


A kutatási téma leírása:

A téma részletesebb leírása: Nagy pontosságú és az irányítástervezési feladatokban alkalmazható járművezetői modellek kidolgozása közlekedési és járműirányítási szempontból egyaránt alapvető fontosságú. A kutatás célkitűzése olyan járművezetői modellek felépítése, amely figyelembe veszik az információszerzési és feldolgozási adottságokat és emberi specifikumokat. További célkitűzés a járművezetői és járműdinamikai modellek integrálása különféle járműirányítási feladatok megoldásához.
a./ Előzmények:
A járművezetői modellezés kutatása mind elméleti mind gyakorlati szempontból jelentős eredményeket hozott, ugyanakkor irányítási feladatokba való integrálásuk komoly lehetőségeket rejt magában. A tudományos kutatások az utóbbi évtizedben komoly eredményeket értek el az agy információfeldolgozási folyamatainak megismerésében, amik a vezetői modellek fejlődésére is hatással voltak.
b./ A kutatás célja:
A kutatás célkitűzése olyan járművezetői modell felépítése, amely a járműdinamika mellett figyelembe veszi a járművezető információszerzési és feldolgozási folyamatainak az adottságait. A modell felépítése során figyelembe kell venni az emberi specialitásokat (tanulás, gyakorlat, életkor). Az agyi folyamatok viszonylag egyszerű eszközökkel történő modellezése során a végső cél a járművezetői modell járműmodellel való integrálás, ami a vezetési feladat során a valósághoz hűen viselkedjen.
c./ Az elvégzendő feladatok, azok fő elemei, munkaterv:
1. év: Az irodalomban publikált módszerek áttekintése és elemzése; Vezetői modell algoritmusok kidolgozása és elemzése szimulációs környezetben.
2. év: Vezetői modellek és járműdinamikai modellek integrálása különféle járműirányítási feladatok megoldásában; Minőségi előírások formalizálása a járműirányítási feladatokban.
3. év: Robusztus irányítási módszerek kidolgozása és elemzése; Eredmények demonstrálása; PhD értekezés megírása; Publikálás referált folyóiratban és konferencia kiadványban.
d./ A szükséges berendezések: Matlab/Simulink, CarSim, TruckSim
e./ Várható tudományos eredmények: Vezetői modellek algoritmizálása és szimulációs környezetben való összehasonlítása; Járműdinamikai és vezetői modellek integrálása különféle irányítási feladatok megoldásában; Vezetői modelleket figyelembe vevő járműirányítások tervezése és elemzése.

előírt nyelvtudás: angol
további elvárások: 
Irányítástechnikai és informatikai alaptudás.

felvehető hallgatók száma: 1

Jelentkezési határidő: 2015-10-31

 
Minden jog fenntartva © 2007, Országos Doktori Tanács - a doktori adatbázis nyilvántartási száma az adatvédelmi biztosnál: 02003/0001. Program verzió: 2.2358 ( 2017. X. 31. )