témavezető: Bokor Zoltán
helyszín (magyar oldal): Közlekedésüzemi és Közlekedésgazdasági Tanszék helyszín rövidítés: KJK
A kutatási téma leírása:
a./ Előzmények: Az információs technológia és a számítástudomány fejlődésével egyre több, komplex műszaki és gazdasági megközelítést támogató operációkutatási módszer lát napvilágot, illetve válik alkalmazhatóvá a gyakorlatban. Ezek közül számos a közlekedésben és a logisztikában is használható, ami viszont többnyire adaptációt és továbbfejlesztést is igényel. A korszerű módszerek közlekedési és logisztikai – különösen hazai – alkalmazása általában elmarad más szektorokétól, így jelentős kutatási és gyakorlati hasznosítási potenciál áll rendelkezésre e területen.
b./ A kutatás célja: A kutatatás célja a közlekedésben és a logisztikában még nem, vagy csak részben alkalmazott, műszaki és gazdasági megközelítést kombináló/integráló operációkutatási módszerek feltárása, ezek közül néhány kiválasztása, s azok adaptálása és alkalmazásorientált továbbfejlesztése.
c./ Az elvégzendő feladatok, azok fő elemei, időigénye (irodalomkutatás, elméleti számítások, méretezések, értekezés készítése):
1. Irodalomkutatás, az eddigi tapasztalatok feldolgozása, az adaptálandó és továbbfejlesztendő módszerek kiválasztása – 1 év.
2. A kiválasztott operációkutatási módszerek modellszerű adaptálása, továbbfejlesztése – 1 év.
3. A kidolgozott modellek verifikálása, megvalósítási feltételrendszerének elemzése – 1 év.
d./ A szükséges berendezések (meglévő és beszerzendő bontásban): A kutatás művelése a tanszék részéről nem igényel többlet berendezést.
e./ Várható tudományos eredmények: A kutatás eredményeként a gyakorlat számára felhasználható, a korábbi tapasztalatokra is építő, de új és integrált műszaki-gazdasági megközelítést alkalmazó közlekedési-logisztikai döntés előkészítő modellek kerülnek kidolgozásra.
előírt nyelvtudás: angol felvehető hallgatók száma: 1