Bejelentkezés
 Fórum
 
 
Témakiírás
 
Izsó Lajos
Antalovits Miklós
A felhasználó központú termékinnováció pszichológiai megalapozása / Founding a psychologically well-established user centered product innovation methodology

TÉMAKIÍRÁS

Intézmény: Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
pszichológiai tudományok
Pszichológia Doktori Iskola (Kognitív Tudomány)

témavezető: Antalovits Miklós
társ-témavezető: Izsó Lajos
helyszín (magyar oldal): BME TTK Kognitív Tudományi Tanszék
helyszín rövidítés: BME


A kutatási téma leírása:

A kutatási téma a termékinnovációs folyamat különböző fázisainak pszichológiai és ergonómiai szempontú elemzése alapján a felhasználói igények/preferenciák, a termékbiztonsági és termék-használhatósági követelmények, valamint a termék-felhasználó interakció – és az ahhoz kapcsolódó termékélmény – főbb jellemzőinek meghatározása egy adott kiválasztott konkrét termék fejlesztésének a kontextusában. A cél annak vizsgálata, hogy az ergonómia és a design, illetve a termékélmény kognitív és affektív komponensei révén hozzáadott értékeket hogyan lehet biztosítani a termékfejlesztésben, valamint a fogyasztóvédelmi követelményeket hogyan lehet érvényesíteni a termék életciklusa során. További kutatási kérdés – az előzőekre alapozva – hogy hogyan lehet kifejleszteni a pszichológiai szempontból is megalapozott termékmenedzsment eszköztárát.

The research topic – based on the psychological and ergonomical analysis of the different steps of the product development process - covers the determination of user needs/preferencies, product safety and product usability requirements, as well as the main features of product-user interaction (and the related product experience) in the context of a particular concrete product development. The main goal is to identify how the ergonomics and design, and the cognitive and affective components of product experience could contribute to an „added value” during the product development process, and also how the user protection and safety requirements could be met during the life cycle of the particular product. An additional research topic – based on the above - how a psychologically sound product methodology could be established.
Schifferstein, H. N. J., Hekkert, P. (Eds.) (2008) Product Experience. Oxford: Elsevier.
Izsó L., Becker Gy. (szerk) (2011). Termékélmény. 454 oldal. Akadémiai Kiadó. ISBN 978-963-05-8980 2.

előírt nyelvtudás: angol
felvehető hallgatók száma: 1

Jelentkezési határidő: 2014-05-31


2024. IV. 17.
ODT ülés
Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).

 
Minden jog fenntartva © 2007, Országos Doktori Tanács - a doktori adatbázis nyilvántartási száma az adatvédelmi biztosnál: 02003/0001. Program verzió: 2.2358 ( 2017. X. 31. )