Bejelentkezés
 Fórum
 
 
Témakiírás
 
Nagy Szabolcs
Digitális marketing

TÉMAKIÍRÁS

Intézmény: Miskolci Egyetem
gazdálkodás- és szervezéstudományok
Hantos Elemér Gazdálkodás- és Regionális Tudományi Doktori Iskola

témavezető: Nagy Szabolcs
helyszín (magyar oldal): Miskolci Egyetem
helyszín rövidítés: ME


A kutatási téma leírása:

Kutatási téma: a digitális marketing, mint kutatási téma a digitális fogyasztás, a digitális gazdaság és a digitális társadalom, valamint a köztük lévő kapcsolatok elemzésére összpontosít, a marketing 4.0 és 5.0 megközelítések adaptálásával. A marketing 4.0 a hagyományosról a digitális marketingre való áttérést jelenti. Ez a marketingmegközelítés ötvözi a vállalatok és a fogyasztók közötti online és offline interakciókat. A marketing 5.0 az embert utánzó technológiák alkalmazása a vásárlói élmény megteremtésére. A marketing 5.0 egyesíti a két korábbi marketing megközelítés elemeit: az emberközpontúét (M 3.0) és a technológia vezéreltét (M 4.0).
Lehetséges kutatási területek:
- Adatvezérelt marketing: nagy mennyiségű adat gyűjtése és elemzése különböző belső és külső forrásokból, valamint egy adat-ökoszisztéma kiépítése a marketingdöntések irányítása és optimalizálása érdekében.
- Agilis marketing: decentralizált, a klasszikus vállalati funkciókon átívelő csapatok alkalmazása a termékek és marketingkampányok gyors koncepciójának, tervezésének, fejlesztésének és validálásának érdekében.
- Prediktív marketing: a marketingtevékenységek eredményeinek a bevezetés előtti előrejelzésére szolgáló, néha gépi tanulással kiegészített előrejelző analitika kiépítésének és használatának folyamata.
- Kontextuális marketing: az ügyfelek azonosítása és profilozása szenzorok és digitális interfészek segítségével a fizikai térben, és személyre szabott interakciók biztosítása számukra.
- Augmented marketing: a digitális technológia használata az ügyfélkapcsolatban álló marketingesek termelékenységének javítására olyan emberi emulációs technológiákon keresztül, mint a chatbotok és a virtuális asszisztensek.

Kutatási kérdések:
- Az augmented (kiterjesztett) marketing fogyasztói elfogadásának vizsgálata, pl. a technológia elfogadási modell (TAM) segítségével.
- A fogyasztói személyre szabás, a kontextuális marketing fogyasztói elfogadottságának, etikai és jogi aspektusainak elemzése (ez utóbbi jogi szakértelemmel rendelkező társ-konzulenssel).
- A fogyasztói érték prediktív marketing alapú elemzése
- A digitális gazdaság és a társadalom közötti kapcsolatok vizsgálata, pl. Hofstede 6D modelljének és a domináns értékeknek a felhasználásával.
- Az e-kereskedelem jellemzői, fejlődése, megítélése, sikertényezői és hatása a hagyományos és új üzleti modellekre
- A digitális marketing hatékonyságának mérése: digitális marketingkontrolling
- A digitális társadalom/marketing és a fenntarthatóság közötti kapcsolatok elemzése


Jelentkezési határidő: 2024-10-15


2024. IV. 17.
ODT ülés
Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).

 
Minden jog fenntartva © 2007, Országos Doktori Tanács - a doktori adatbázis nyilvántartási száma az adatvédelmi biztosnál: 02003/0001. Program verzió: 2.2358 ( 2017. X. 31. )