Bejelentkezés
 Fórum
 
 
Témakiírás
 
Nagy Szabolcs
Környezettudatos marketing

TÉMAKIÍRÁS

Intézmény: Miskolci Egyetem
gazdálkodás- és szervezéstudományok
Hantos Elemér Gazdálkodás- és Regionális Tudományi Doktori Iskola

témavezető: Nagy Szabolcs
helyszín (magyar oldal): Miskolci Egyetem
helyszín rövidítés: ME


A kutatási téma leírása:

A környezettudatos marketing - a hagyományos marketing által megteremtett és támogatott nem fenntartható fejlődési utak és fogyasztási minták átalakítása érdekében - a fenntartható fejlődést elősegítő fogyasztási minták és fogyasztói magatartás kialakításával, formálásával, a környezettudatos vállalati magatartás elemzésével, és az állami befolyásolás eszközeinek hatásmechanizmusaival foglalkozik.
A kutatási téma szakmai céljai és kutatási kérdései az alábbiak:
- a lakosság (fogyasztók) környezettudatosságának felmérése;
- a környezettudatos vállalati tevékenységek feltérképezése; és
- a fenntarthatóságot elősegítő állami befolyásolás eszközrendszerének a vizsgálata. A kutatás várható eredménye a hagyományos marketing megújításán, fenntarthatóbbá tételén keresztül a fenntartható fejlődést elősegítő fogyasztási, termelési és szabályozási minták és gyakorlat kialakítása.
A legfontosabb kutatási kérdések között szerepelnek:
- Előrejelezhető-e a környezettudatos, vagy nem környezettudatos vásárlói magatartás?
- Megalkotható-e a környezettudatos fogyasztói magatartás modellje?
- Ha igen, akkor az milyen elemekből áll és milyen számszerűsíthető kapcsolatok léteznek az egyes elemek között?
- Melyek a környezettudatos fogyasztás motivációi?
- Milyen hatással van az egyéni értékrend és a társadalmi domináns értékrend a fogyasztási mintákra?
- A fenntarthatóság kapcsolatának elemzése az innovációval és a digitális gazdasággal.
- Az állam milyen eszközökön keresztül tudja a vállalatokat és a fogyasztókat „zöldebbé” tenni?
Várható eredmények:
- a környezettudatos fogyasztói és vállalati magatartás empirikus modelljének létrehozása
- a lakosság környezettudatosságának a számszerűsítése
- az környezettudatosság szempontjából optimális magatartás-befolyásolás modellezése
- az attitűdök és értékek magatartásra gyakorolt hatásának bemutatása
- a sikeres öko-innováció ismérveinek feltárása
A környezettudatos marketing a nemzetközi szakirodalomban is az egyik legerőteljesebben kutatott terület. A téma relevanciáját erősíti, hogy a viszonylag jelentős számú nemzetközi kutatás és publikáció ellenére a környezetszennyezés, a túlfogyasztás és a nem fenntartható fejlődés még mindig korunk aktuális és sürgős megoldásra váró problémáit jelentik.


Jelentkezési határidő: 2024-10-15


2024. IV. 17.
ODT ülés
Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).

 
Minden jog fenntartva © 2007, Országos Doktori Tanács - a doktori adatbázis nyilvántartási száma az adatvédelmi biztosnál: 02003/0001. Program verzió: 2.2358 ( 2017. X. 31. )