A fogyasztói magatartás különböző aspektusai az élelmiszer- és táplálkozás-marketingben; egészségorientált táplálkozás és fogyasztói magatartás; a marketing eszközei a fo
témavezető: Kontor Enikő
helyszín (magyar oldal): Debreceni Egyetem Gazdaságtudományi Kar helyszín rövidítés: DEGTK
A kutatási téma leírása:
Az elmúlt évtizedben az élelmiszer- és táplálkozástudomány területén végbement forradalmi változások jelentős hatást gyakoroltak a közgondolkodásra és magára a piacra is. A téma összetettsége egyre növekszik, elég csak a funkcionális élelmiszerekkel, a free-from élelmiszerekkel, az alternatív étkezési módokkal, vagy napjaink egyik legnagyobb érdeklődést kiváltó területével, a húshelyettesítő élelmiszerekkel kapcsolatos kutatásokra gondolnunk. A változásokhoz az alkalmazott marketing eszközöknek, technikáknak is alkalmazkodniuk kellett. Ezek alapján kutatási területként több kérdéskört is meg lehet jelölni: 1) Milyen fogyasztói hitek, vélekedések és attitűdök befolyásolják a döntéshozatalt az egészségorientált táplálkozás és élelmiszervásárlás esetén. 2) Hogyan változott az egészség és táplálkozás jelentősége az elmúlt időszakban és milyen trendek várhatóak ezen a területen. 3) Milyen marketing technikák alkalmazhatók a fogyasztók magatartásának alakítására (pl. nudge marketing). A témakörök a szekunder irodalomfeldolgozás mellett primer – mind kvalitatív, mind kvantitatív – kutatási technikák alkalmazását, modellalkotási képességet igényelnek a jelölttől.
előírt nyelvtudás: magyar ajánlott nyelvtudás (magyar oldal): angol felvehető hallgatók száma: 1
Jelentkezési határidő: 2024-05-15
2024. IV. 17. ODT ülés Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).