témavezető: Kontor Enikő
helyszín (magyar oldal): Debreceni Egyetem Gazdaságtudományi Kar helyszín rövidítés: DEGTK
A kutatási téma leírása:
Számos tényező befolyásolja a fogyasztót vásárlási döntéseiben, mint például a személyiség, az attitűd, a motiváció mint belső, és a kultúra, a szubkultúra, a jövedelem mint külső tényező. A kultúra magában foglalja mind az elvont gondolatokat, például az értékeket, normákat és az etikát, mind az anyagi tárgyakat és szolgáltatásokat. Nem lehet megérteni a fogyasztást, ha nem vesszük figyelembe annak kulturális összefüggéseit. A fogyasztók nagyobb valószínűséggel fogadnak el olyan termékeket és szolgáltatásokat, amelyek a kultúrájukkal összhangban állnak. Egy kultúrán belül egyes csoportok nagy hatással vannak az egyéni fogyasztói döntésekre. Ennek ellenére egyes hovatartozások meghatározóbb szerepet játszanak az emberek életében, mint mások. A nem, faj/etnikai hovatartozás, vallás, életkor olyan külső kapcsolatot jelent, amely nagy szerepet játszik annak meghatározásában, hogy kik vagyunk és mit értékelünk. Ezek mindegyike egy szubkultúrát jelent, amely egy olyan csoport, amelynek tagjai jelentős közös meggyőződéseket és preferenciákat vallanak. A doktorjelölt feladata a kulturális és szubkulturális hatástényezők vizsgálata. A szakirodalom feldolgozása mellett primer kutatás – mind mennyiségi, mint minőségi – lebonyolítása is elvárt.
előírt nyelvtudás: magyar ajánlott nyelvtudás (magyar oldal): angol felvehető hallgatók száma: 1
Jelentkezési határidő: 2024-05-15
2024. IV. 17. ODT ülés Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).