Bejelentkezés
 Fórum
 
 
Témakiírás
 
Fehér András
A catvertising hatékonyságának feltárása a modern marketingstratégiákban

TÉMAKIÍRÁS

Intézmény: Debreceni Egyetem
gazdálkodás- és szervezéstudományok
Ihrig Károly Gazdálkodás- és Szervezéstudományok Doktori Iskola

témavezető: Fehér András
helyszín (magyar oldal): Debreceni Egyetem, Gazdaságtudományi Kar
helyszín rövidítés: DEGTK


A kutatási téma leírása:

A kutatási téma a catvertising fogyasztói magatartásra és a márkaérzékelésre gyakorolt hatására összpontosít. Megvizsgálja, hogy a macskaképek hogyan befolyásolják a figyelmet, a felidézést és az érzelmi elköteleződést a reklámkampányokban különböző iparágakban, különböző demográfiai viszonylatban. A kutatás foglalkozik a catvertising vonzerejének hátterében álló pszichológiai mechanizmusokkal és gyakorlati következményeivel, amelyek hatással lehetnek a marketing szakemberek munkájára. A kutatás során kvalitatív és kvantitatív módszerek is alkalmazásra kerülnek. A kvalitatív elemzés szakértői interjúkat és fókuszcsoportokat foglal magában a fogyasztói attitűdök és felfogások feltárása érdekében. A kvantitatív elemzés kiterjed majd felmérésekre és kísérleti tanulmányokra, amelyek a macskaképek márkafelidézésre, felismerésre és vásárlási szándékra gyakorolt hatását mérik. Szemmozgásos vizsgálat is a tervek között szerepel a figyelem és a macska témájú reklámokkal való elkötelezettség felmérésére. A catvertising egyre inkább elterjedt a kortárs reklámozásban, ennek ellenére hatékonyságát és hatását kevés tudományos kutatás vizsgálja. Ez a kutatás ezt a hiányosságot orvosolja azáltal, hogy empirikus bizonyítékokkal szolgál a catvertising, mint marketingstratégia hatékonyságáról. Annak megértése, hogy a macskaképek hogyan befolyásolják a fogyasztói magatartást, vonzóbb és emlékezetesebb reklámkampányok kidolgozásához vezethet, végső soron javítva a márka megítélését és a piaci versenyképességet. Ezen túlmenően, ez a kutatás hozzájárul a reklámpszichológia tágabb területéhez, rávilágít az érzelmi hatások és a vizuális ingerek szerepére a fogyasztói döntéshozatali folyamatokban.

előírt nyelvtudás: magyar
ajánlott nyelvtudás (magyar oldal): angol
felvehető hallgatók száma: 1

Jelentkezési határidő: 2024-05-15


2024. IV. 17.
ODT ülés
Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).

 
Minden jog fenntartva © 2007, Országos Doktori Tanács - a doktori adatbázis nyilvántartási száma az adatvédelmi biztosnál: 02003/0001. Program verzió: 2.2358 ( 2017. X. 31. )