Bejelentkezés
 Fórum
 
 
Témakiírás
 
Veres Zoltán
Zsótér Brigitta
Sport táplálékkiegészítőkkel kapcsolatos fogyasztói magatartás jellemzői, trendjei

TÉMAKIÍRÁS

Intézmény: Pannon Egyetem
gazdálkodás- és szervezéstudományok
Gazdálkodás- és Szervezéstudományok Doktori Iskola

témavezető: Zsótér Brigitta
társ-témavezető: Veres Zoltán
helyszín (magyar oldal): Pannon Egyetem
helyszín rövidítés: PE


A kutatási téma leírása:

Kutatási téma – a téma jelentősége és relevanciája (max. 2000 karakter)
A táplálkozástudomány területén hatalmas változások mentek végbe, amelyek a közvélekedésre, tudatos fogyasztásra és a piacra is hatással voltak. Feltehetően ennek köszönhetően bővült a sport táplálékkiegészítők piaca is. A változásokhoz az alkalmazott marketing eszközöknek, technikáknak is alkalmazkodniuk kellett. Vajon milyen marketingstratégiát alkalmaznak a gyártók? A kutatáshoz a célcsoportot a különböző szinten sportoló felnőttek adnák. A kutatás tárgyát képezné, hogy milyen fogyasztói attitűdök befolyásolják a sport táplálékkiegészítők megvásárlását? Melyek a fogyasztói magatartás jellemzői, attiűdjei, trendjei? A gyártók milyen marketing technikákat alkalmaznaka fogyasztók magatartásának alakítására?
A kutatás fő célja (max. 500 karakter)
A kutatás célkitűzése ezek alapján meghatározni és differenciálni a fogyasztók sport táplálékkiegészítők fogyasztásához kapcsolódó attitűdjeit, viselkedését és ezek ternedjeit, valamint feltárni, hogy a gyártók milyen marketingstratégiát, marketing technikákat alkalmaznak termékeik kelendősége, a fogyasztók befolyásolása érdekében.
Témavezető(k) publikációi (a témához kapcsolódóan)
1. Zsótér Brigitta (2016): Funkcionális élelmiszerek bevezetését megelőző vásárlói és dolgozói megkérdezés. In: Fehér András – Kiss Virág Ágnes – Soós Mihály – Szakály Zoltán (szerk.) EMOK XXII. Országos konferencia 2016 Tanulmánykötet: Hitelesség és értékorientáció a marketingben. Debrecen, Magyarország: Debreceni Egyetem Gazdaságtudományi Kar, 493-500.
2. Újvári Gréta – Bencsik Dóra – Zsótér Brigitta (2021): Sport habits and food purchasing and consuming patterns of vegetarians and vegans in Hungary. QUAESTUS Quaestus Multidisciplinary Research Journal 19(2) 112-122.
3. Újvári Gréta – Zsótér Brigitta – Bencsik Dóra (2020): A hazai hús- és fehérjefogyasztás feltérképezése. In: Kis Krisztián – Komarek Levente – Monostori Tamás (szerk.) Mezőgazdasági és vidékfejlesztési kutatások a jövő szolgálatában. Szeged, Magyarország: Magyar Tudományos Akadémia Szegedi Akadémiai Bizottság Mezőgazdasági Szakbizottság, 63-73.
4. Zsótér Brigitta – Borbíró Cintia (2017): A fogyasztói magatartás és a vállalati szerepvállalás összefüggései a termékcsomagolással, valamint az élelmiszerjelölésekkel Jelenkori Társadalmi és Gazdasági Folyamatok 12(4) pp. 187-191.
5. Zsótér Brigitta – Borbíró Cintia (2017): The part of Nébih has in giving information and examination of consumer behaviour according to the relating points. Analecta Technica Szegedinensia, 11(2) pp. 22-25.

előírt nyelvtudás: angol
felvehető hallgatók száma: 1

Jelentkezési határidő: 2024-08-31


2024. IV. 17.
ODT ülés
Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).

 
Minden jog fenntartva © 2007, Országos Doktori Tanács - a doktori adatbázis nyilvántartási száma az adatvédelmi biztosnál: 02003/0001. Program verzió: 2.2358 ( 2017. X. 31. )