Bejelentkezés
 Fórum
 
 
Témakiírás
 
A kommunikáció és torzulásainak hatása a multikulturális vállalati szférában

TÉMAKIÍRÁS

Intézmény: Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem
gazdálkodás- és szervezéstudományok
Gazdálkodás- és Szervezéstudományok Doktori Iskola

témavezető: Varga Erika
helyszín (magyar oldal): Magyar Agrár-és Élettudományi Egyetem, Vidékfejlesztés és Fenntartható Gazdaság Intézet
helyszín rövidítés: MATE


A kutatási téma leírása:

A kultúrák világszerte jelentős szerepet játszanak abban, hogy milyen mintákat követünk a gondolkodásunkban, és viselkedésünket is befolyásolják. Globális szinten a kultúrák nemzetenként, sőt régiónként is különböznek. A kultúrák közötti kommunikáció kihívást jelentő feladat, mivel minden kultúrának megvannak a maga írott és íratlan szabályai.

A multinacionális kommunikáció szerepe egyre növekszik a világméretű üzleti szervezetek terjeszkedésével, a fokozódó globalizációval, és azért is, mert a munkaerő egyre sokszínűbbé válik mind etnikailag, mind kulturálisan. Az üzleti gyakorlatot a munkához, a hatalomhoz, a bizalomhoz, a jóléthez - és a kommunikációhoz - való kulturális hozzáállás alakítja. A kommunikáció alapvető fontosságú az üzleti életben, hisz ez is egyfajta együttműködési forma.

A kultúra, mind verbális, mind nem verbális formájában, jelentős hatást gyakorol az üzleti kommunikációra. A kultúra jelentőségének figyelmen kívül hagyása az üzleti kommunikációban problémákhoz és kommunikációs zavarokhoz vezethet. Ezzel szemben a kultúrák megértése segíthet a szervezeteknek előre látni a lehetséges kihívásokat, potenciális aknamezőket vagy akadályokat, amelyeket sikerrel leküzdhetnek, ha bizonyos szabályokat és feltevéseket betartanak és betartatnak.

Az elmúlt húsz-harminc évben a közösségi média és a hálózatépítés egyre népszerűbbé és érdekesebbé vált a fiatalok, a középkorúak és az idősebbek körében. Kijelenthető azonban, hogy a fiatalok azok, akik a leginkább kapcsolódnak a közösségi médiához. A téma alapos tanulmányozása arra keresi a választ, hogy miért és mire is használjuk a (közösségi) médiát, mennyire tartják fontosnak a felhasználók az önmegjelenítést, a kapcsolatépítést és az információkeresést, illetve a kommunikáció során milyen veszélyekkel (például az álhírek) kell számolniuk.

előírt nyelvtudás: angol
felvehető hallgatók száma: 1

Jelentkezési határidő: 2024-05-31


2024. IV. 17.
ODT ülés
Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).

 
Minden jog fenntartva © 2007, Országos Doktori Tanács - a doktori adatbázis nyilvántartási száma az adatvédelmi biztosnál: 02003/0001. Program verzió: 2.2358 ( 2017. X. 31. )