témavezető: Schmuck Roland
helyszín (magyar oldal): H-7622 Pécs, Rákóczi út 80. helyszín rövidítés: KTK
A kutatási téma leírása:
A stratégiai menedzsment elengedhetetlen ahhoz, hogy a vállalatok elérjék céljaikat. A stratégia a versenytársakkal való megküzdés módját jelenti, melybe beletartozik a stratégia megfogalmazása és végrehajtása összhangban a vállalat jövőképével és küldetésével. A stratégiai menedzsment módszerek használata elősegíti a megalapozott döntések meghozatalát és az erőforrások hatékony elosztását.
A stratégiai menedzsment bizonytalan környezeti tényezők közötti tervezést jelent. Segítségével előre jelezhetők a környezeti trendek, azért, hogy a vállalat alkalmazkodni tudjon hozzájuk, esetleg befolyásolja azokat. Ilyenek lehetnek gazdasági, társadalmi, technológiai változások és változó fogyasztói preferenciák. A stratégiai menedzsment eszköztárának használata lehetővé teszi a szervezetek számára, hogy azonosítsák a lehetőségeket és a veszélyeket, és stratégiákat dolgozzanak ki az előbbiek kihasználására és az utóbbiak mérséklésére.
A stratégiai menedzsment elősegíti a vállalat különböző funkcionális egységei közötti együttműködést. A közös jövőkép és célok kialakításával javítható a kommunikáció és a csapatmunka, ami jobb teljesítményt, valamint magasabb szintű munkavállalói elkötelezettséget és munkával való elégedettséget eredményez.
Míg a vállalati stratégiai azzal foglalkozik, hogyan legyen jobb egy vállalat, mint a versenytársai, az üzleti modellek a vállalati belső működést írják le. Keretet biztosítanak a profittermeléshez, a versenyelőny megteremtéséhez, a döntéshozatal megkönnyítéséhez és az innováció elősegítéséhez. Az üzleti modell az a terv, amely felvázolja, hogyan kíván egy vállalat értéket létrehozni a fogyasztó számára, és profitot a tulajdonosai számára. A jól megtervezett üzleti modell felvázolja, hogy egy vállalat milyen termékeket vagy szolgáltatásokat kínál, hogyan nyújtja azokat, és hogyan termel bevételt. Ez az információ segít a vállalatnak megalapozott döntéseket hozni az erőforrások elosztásával és a növekedésbe való befektetéssel kapcsolatban.
Mind a stratégia, mind az üzleti modellek széleskörű kutatási lehetőségeket jelentenek. A környezeti változások és a technológiai fejlődés számos új megoldási lehetőséget ad a vállalatok számára, ilyen például a digitalizáció, vagy a diszruptív innovációt alkalmazó üzleti modellek. A témakör kutatható regionális szempontból.
Lehetséges kutatási irányok kijelölése:
Vállalati stratégiák; vállalati döntéshozatal; üzleti modell innováció; digitalizáció; CSR; vállalatkormányzás
felvehető hallgatók száma: 1
Jelentkezési határidő: 2024-09-30
2024. IV. 17. ODT ülés Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).