Bejelentkezés
 Fórum
 
 
Témakiírás
 
Veres Zoltán
A szolgáltatáskörnyezet vizsgálata a szolgáltatáspiacon

TÉMAKIÍRÁS

Intézmény: Pannon Egyetem
gazdálkodás- és szervezéstudományok
Gazdálkodás- és Szervezéstudományok Doktori Iskola

témavezető: Veres Zoltán
társ-témavezető: Juhász-Dóra Katalin
helyszín (magyar oldal): Pannon Egyetem
helyszín rövidítés: PE


A kutatási téma leírása:

Kutatási téma – a téma jelentősége és relevanciája

Az elmúlt két évtizedben jelentős mértékben megváltozott a szolgáltatásnyújtás feltételrendszere, a különböző innovációk bevezetése és elterjedése az üzleti modellek fejlődését eredményezte, amely radikális mértékben transzformálta a szolgáltatások folyamatait. Átalakultak a fogyasztói szokások, a mindennapi élet és a munkavégzés színterei, a változásokra reagálva a szolgáltatásokat biztosító létesítmények is megújultak. A technológiai innováció eddig soha nem látott mértékben indukálta a szolgáltatás-nyújtás folyamatainak reformját, amelynek eredményeképpen a szolgáltató létesítmények átalakultak, hogy a megváltozott fogyasztói igényeknek eleget tudjanak tenni.
A kutatás a szolgáltatáskörnyezet változását hivatott vizsgálni a szolgáltatáspiacon.
A kutatás fő célja

A szolgáltatás-előállítása és az -igénybevétele egyszerre végbemenő folyamatok, amely során meghatározó az ügyfél részéről történő aktív részvétel és a szolgáltatáskörnyezet szerepe. A szolgáltatók célja a magas színvonalú szolgáltatás biztosítása, azonban a szolgáltatáskörnyezetnek vannak olyan dimenziói, amelyek ezt a törekvést akadályozzák.
A kutatás a nem-tervezett (jaycustomer) magatartást hivatott vizsgálni különböző szolgáltatáskörnyezetben. A kutatás célja a jaycustomer magatartás, a szolgáltatáskörnyezet dimenziói és az ügyfél részvétele közötti kapcsolatok vizsgálata.
Témavezető(k) publikációi :
Kutatási téma – a téma jelentősége és relevanciája

Az elmúlt két évtizedben jelentős mértékben megváltozott a szolgáltatásnyújtás feltételrendszere, a különböző innovációk bevezetése és elterjedése az üzleti modellek fejlődését eredményezte, amely radikális mértékben transzformálta a szolgáltatások folyamatait. Átalakultak a fogyasztói szokások, a mindennapi élet és a munkavégzés színterei, a változásokra reagálva a szolgáltatásokat biztosító létesítmények is megújultak. A technológiai innováció eddig soha nem látott mértékben indukálta a szolgáltatás-nyújtás folyamatainak reformját, amelynek eredményeképpen a szolgáltató létesítmények átalakultak, hogy a megváltozott fogyasztói igényeknek eleget tudjanak tenni.
A kutatás a szolgáltatáskörnyezet változását hivatott vizsgálni a szolgáltatáspiacon.

Research topic – significance and relevance of the topic

The conditions of service provision have changed significantly over the last two decades, the introduction and spread of innovation have resulted in the development of business models, which resulted in the radical transformation of the service process. Consumer habits, scenes of everyday life and workplaces have changed significantly, in response to the changing demand factors, service facilities have also been transformed. Technological innovation has triggered unprecedented changes in service delivery processes, as a result, the service facilities have been transformed to meet the needs of the changing consumer needs.
The research aims to examine the changing service environment in the services market.

A kutatás fő célja

A szolgáltatás-előállítása és az -igénybevétele egyszerre végbemenő folyamatok, amely során meghatározó az ügyfél részéről történő aktív részvétel és a szolgáltatáskörnyezet szerepe. A szolgáltatók célja a magas színvonalú szolgáltatás biztosítása, azonban a szolgáltatáskörnyezetnek vannak olyan dimenziói, amelyek ezt a törekvést akadályozzák.
A kutatás a nem-tervezett (jaycustomer) magatartást hivatott vizsgálni különböző szolgáltatáskörnyezetben. A kutatás célja a jaycustomer magatartás, a szolgáltatáskörnyezet dimenziói és az ügyfél részvétele közötti kapcsolatok vizsgálata.

Main objectives of the research

Service production and service consumption are simultaneous processes, during which the active participation of the customer and the role of the service environment are significant. The aim of service providers is to provide high-quality service, but the service environment has dimensions that hinder this ambition.
The main objective of the research is to analyse jaycustomer behavior in different service environments. The research aims to examine the relationships between jaycustomer behavior, the dimensions of service environment and the level of customer involvement.

Témavezető(k) publikációi (a témához kapcsolódóan) max. 5
Supervisors’ publications (related to the topic)

Juhász-Dóra, K. (2022). A luxusszállodai miliő transzformációjának időbeli dimenziói. Turizmus Bulletin, 22(1), 13–25. https://doi.org/10.14267/TURBULL.2022v22n1.2

Juhász-Dóra, K. (2023). Tradíció és innováció a városi szállodák közösségi tereiben. Multidiszciplináris kihívások, sokszínű válaszok - Gazdálkodás- és Szervezéstudományi folyóirat, 88-116. https://doi.org/10.33565/MKSV.2023.KSZ.01.04

Liska, F. & Veres, Z. (2023) „Exploring nonstandard service frontline situations”, Marketing & Menedzsment, 57 (Különszám EMOK 3), o. 75–82. https://doi.org/10.15170/MM.2023.57.KSZ.03.08

Veres, Z., & Liska, F. (2021). A kölcsönös értékteremtéssel kapcsolatos elvárások modellezése a szolgáltatásokban: Fókuszban a turizmus. Vezetéstudomány Budapest Management Review, 52(4), 5–19. https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2021.04.02

Veres, Z. (2021). A szolgáltatásmarketing alapkönyve (bővített kiadás), Akadémiai Kiadó, Budapest.

Témához kapcsolódó publikáció:
Publication related to topic:

Bitner, M. J. (1992). Servicescapes: The Impact of Physical Surroundings on Customers and Employees. Journal of Marketing, 56(2), 57–71. https://doi.org/10.2307/1252042

Harris, L.C. & Reynolds, K.L. (2004). Jaycustomer behavior: an exploration of types and motives in the hospitality industry, Journal of Services Marketing, Vol. 18 No. 5, pp. 339-357. https://doi.org/10.1108/08876040410548276

Lovelock, Ch. H. & Wirtz, J. (2004). Services Marketing. People, Technology, Strategy. Pearson Prentice Hall, Upper Saddle River, NJ.

Zeithaml, V. A., Parasuraman, A., & Berry, L. L. (1985). Problems and Strategies in Services Marketing. Jour-nal of Marketing, 49(2), 33-46. https://doi.org/10.2307/1251563

előírt nyelvtudás: angol
felvehető hallgatók száma: 1

Jelentkezési határidő: 2024-06-30


2024. IV. 17.
ODT ülés
Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).

 
Minden jog fenntartva © 2007, Országos Doktori Tanács - a doktori adatbázis nyilvántartási száma az adatvédelmi biztosnál: 02003/0001. Program verzió: 2.2358 ( 2017. X. 31. )