témavezető: Szabó Zoltán
helyszín (magyar oldal): Sopron helyszín rövidítés: SOE
A kutatási téma leírása:
Napjainkban a településmarketing arra vezethető vissza, hogy az önkormányzatoknak meg kell felelniük a célcsoportok új elvárásainak, lépést kell tartaniuk az Európa által kínált bővülő lehetőségekkel, követniük kell a globalizáció és az Európai Unió által diktált fejlesztési irányokat. Egyrészt a településeknek meg kell őrizniük saját arculatukat, amely turisztikai vonzerő lehet, másrészt fejlesztésekkel, megfelelő marketingstratégiai támogatással növelni kell az adott település versenyképességét, vonzónak kell lennie a potenciális befektetők, látogatók számára, jól.
A helymarketing és a modern marketingkommunikációs eszközrendszer megfelelő alkalmazása kitörési lehetőséget jelent az önkormányzatok számára. A cél elérése érdekében figyelembe kell venni a település sajátosságait, és megfelelő és megalapozott információforrásokat, elemzési módszereket kell alkalmazni.
A megfelelő marketingstratégia és marketingkommunikációs elemek alkalmazásával a település és a város képes alkalmazkodni a felmerülő kihívásokhoz, valamint az egyes célszegmensek - lakosok, befektetők, turisták - által megkívánt szolgáltatási színvonal kialakítására és fenntartására. A téma sajátosságaiból adódóan lehetőség nyílik egyes városok, települések marketingtevékenységének elemzésére, összehasonlítására hazai és nemzetközi szinten. A téma célja a városok kitörési pontjainak feltárása.
előírt nyelvtudás: magyar felvehető hallgatók száma: 1
Jelentkezési határidő: 2024-05-31
2024. IV. 17. ODT ülés Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).