A tanulási képességek meghatározása a segítségre szoruló tanulói csoportok optimális fejlesztéséhez elengedhetetlen. Az élethosszig tartó tanulást a tanulási problémák jelentős mértékben nehezíthetik. A formalizált oktatás minden szintjén, az alapfokú oktatástól a felnőttkori tanulásig, veszélybe kerülhet a folyamat hatékonysága. A tanulás segítésének módszertani kérdései és azok kutatása így érvelhető. A tanulási nehézséggel, tanulási zavarokkal küzdő tanulók és fiatalok aránya felülreprezentált a korai iskolaelhagyók és a leszakadó, hátrányos helyzetű társadalmi csoportokban. A téma kutatása során a hazai és külföldi jó gyakorlatok, modellek azonosítása, fejlesztése és adaptálása a potenciális cél, akár már a diagnosztikus kategóriák kritikai vizsgálatától kezdve. A téma neveléstudomány fókuszú, kvalitatív és kvantitatív kutatásmódszertani stratégia és apparátus felhasználásával történő kutatása az élethosszig tartó tanulás, az iskolaelhagyással való megküzdés, a társadalmi integráció, inklúzió, a diagnosztikus és fejlesztő folyamatok szempontjából egyaránt relevánsak lehetnek.
felvehető hallgatók száma: 3
Jelentkezési határidő: 2024-05-25
2024. IV. 17. ODT ülés Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).