A formális iskolarendszerű oktatás általánossá válása tette az oktatásirányítás számára központi tartalmi szabályozás ügyét. Ennek formái, tartalmai a világ országaiban folyamatosan átalakulóban vannak, összefüggésben az megváltozott tudásfelfogással, a kvalifikációs rendszerek átalakításával, a méltányos és minőségi oktatás megteremtésének igényével.. A követelménytípusú szabályozóként jelenet meg a hazai oktatásban a 2005-ös érettségi, ún. standardok vagy tartalmi keretek (framework), amelyek elterjedésének hátterében a felismerés áll, hogy a bemenetre (input) koncentráló megközelítés önmagában nem eredményez a modern kor követelményeinek megfelelő piacképes tudást. A kutatás témája nemzetközi és hazai elmélet és gyakorlat összehasonlító vizsgálata, a különböző implementációs formák, konfliktusok bemutatása, illetve érettségi vizsga hatása a tanítási gyakorlatra, a tartalmakra, a pedagógusok módszertani kultúrájára.
felvehető hallgatók száma: 2
Jelentkezési határidő: 2024-05-25
2024. IV. 17. ODT ülés Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).