A több mint 200 éves múltra visszatekintő intézményes állampolgári nevelés tartalmai és módszerei mind időben mind térben rendkívül nagy változatosságot mutatnak. Az oktatási programok – szinte a kezdetektől fogva – az ismeretek nyújtása mellett kivétel nélkül az adott társadalom értékrendjéből következő elvárt állampolgári attitűdre is összpontosítanak. A jövő kihívásai olyan történelemtanítást várnak el, amely magába foglalja az állampolgári kompetencia (civic competence) alapelemeit is (Hoskins–Crick, 2008). A történelemdidaktika homlokterében egy új koncepció, a hathatós tudás (powerful knowledge) jelent meg (Chapman, 2021, Young, 2021) amely a tanulók állampolgári képzésében a diszciplináris tudás mellett, az demokratikus elvekre épülő attitűdök megerősítését hangsúlyozza. A kutatás témája az erre a területre vonatkozó nemzetközi tapasztalatok feltárása, azok hazai viszonyokkal való összevetése, valamint az új jó gyakorlatok bemutatása és eredményességük elemzése.
felvehető hallgatók száma: 2
Jelentkezési határidő: 2024-05-25
2024. IV. 17. ODT ülés Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).