Nyelvi struktúrák adaptív használata bölcsődei/óvodai környezetben – A nyelvet elősegítő interakciótervezés és a megvalósult interakciók elemzése a nyelvelsajátítás kezde
A pedagógus-gyermek interakciók képezik az integrált nyelvi fejlesztés középpontját a bölcsődék/óvodák hétköznapjaiban, ezek magját a nyelvi struktúrák adaptív alkalmazása képezi. A legújabb kutatások a különböző lexikai, morfológiai és szintaktikai szerkezeteket videó alapú megfigyelései alapján vizsgálják. A kapott struktúrák leíró jellegű elemzése mellett megfigyelhető, hogy mely struktúrák, mely input hatására jelentek meg, mennyiben sikerült az inputot a gyerekek egyéni nyelvtudásához igazítani.
felvehető hallgatók száma: 2
Jelentkezési határidő: 2024-05-25
2024. IV. 17. ODT ülés Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).