A tanári tevékenység vizsgálata során az elmúlt évtizedekben hangsúlyt kapott többek között a tevékenység elemi egységeinek kutatása, a tudástipológiák elemzése és a reflektivitás feltárása. Igazolttá vált, hogy a pályán eltöltött idő függvényében differenciálódik a pedagógiai tudás, a reflexiók szélesebb spektrumot fognak át, így a mentortanárok döntési folyamataiban szerepet játszó kognitív struktúrák differenciáltsága is eltérő mértékű. A mentortanárok alkalmazzák az abduktív érvelést, az abdukció mindennapi tevékenységük részét képezi. A témakör azon mentori cselekvésmintázatok vizsgálatára fókuszál, amelyekkel segíthető a tanárrá válás folyamata, valamint kimutatható az abdukció mentori tevékenységben való jelenléte. E törekvést a kvalitatív vagy a kevert kutatásmódszertani paradigma foglalja keretbe.
felvehető hallgatók száma: 1
Jelentkezési határidő: 2024-05-25
2024. IV. 17. ODT ülés Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).