Jelenleg a hazai gyakorlatban a statisztikus modellek által szolgáltatott információk nem kerülnek felhasználásra a prognosztikában, mert nem léteznek átfogóan alkalmazható ilyen típusú modellek. Éppen ezért, a kutatásnak az egyik legfontosabb iránya, hogy lehetővé tegyük az éghajlati adatokban rejlő repülésmeteorológiai információk kinyerését prognosztikai célokra is.
Napjainkban a mezo-léptékű numerikus előrejelzések már egyre megbízhatóbb adatokat szolgáltatnak az általános időjárásra vonatkozóan, de az említett veszélyes jelenségek kielégítő prognózisához, kapcsolt, speciális mikrofizikai modellek szükségesek. Napjainkban sajnos még nem állnak rendelkezésre ilyen kidolgozott csatolt mikrofizikai modellek, így az említett területen történő kutatás szintén alapvető repülésbiztonsági érdek.
Kutatási célkitűzések:
A repülésre veszélyes időjárási jelenségek, folyamatok fizikai hátterének megismerése. Új, a jelenleginél hatékonyabb módszerek és eljárások kidolgozása, az operatív repülésmeteorológiai előrejelzéshez. A kifejlesztett modellek eredményeinek konkrét mérési adatokkal történő összevetése, verifikációja. Ajánlások megfogalmazása ezen módszerek operatív alkalmazásához. Konkrét, részletes repülésmeteorológiai esettanulmányok készítése.
Tervezett, illetve várható új tudományos eredmények:
Tudományos értekezések, konferencia előadások, szakmai publikációk készítése a „A repülésbiztonság meteorológiai aspektusai – korszerű eljárások kidolgozása és alkalmazása a repülés meteorológiai támogatásához” témakörökből.
előírt nyelvtudás: magyar felvehető hallgatók száma: 2
Jelentkezési határidő: 2024-03-31
2024. IV. 17. ODT ülés Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).