témavezető: Tóth Péter
helyszín (magyar oldal): ELTE PPK Budapest, Kazinczy u. 23-27 helyszín rövidítés: Kazy
A kutatási téma leírása:
Az elmúlt 20 évben a hazai szakképzés struktúrája, tartalma és kimeneti követelményei jelentős mértékben és többször is átalakultak, miközben a szelektív iskolarendszerből származó problémákat még nem sikerült maradéktalanul megoldani. A szakmatanulás alacsonyabb társadalmi presztízse miatt a korábbiakhoz képest eltérő adottságokkal rendelkező tanulók jelentek meg az oktatásban. Ennek ellenére a magyar szakoktatásra még mindig elsősorban a tanárközpontúság a jellemző, az ismeretközvetítésre szorítkozó módszertan helyét még nem vette át kellő mértékben a tudáskonstrukciót lehetővé tevő tanulóközpontú metodika.
A fentiek miatt a kutatás célja a hazai szakképzés tanítás- és tanulásmódszertani „átvilágítása”, a hazai és külföldi jó gyakorlatok bemutatása, továbbá valamely tantárgy(ak) vonatkozásában konkrét tanulóközpontú módszer(ek) esetében az eredményesség indikátorainak meghatározása, a módszer(ek) vizsgálata, az eredmények interpretálása.
A témát a Tanulás, tanítás és szaktárgyi pedagógiák doktori program fogadja be.
felvehető hallgatók száma: 1
Jelentkezési határidő: 2024-05-15
2024. IV. 17. ODT ülés Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).