Bejelentkezés
 Fórum
 
 
Témakiírás
 
Varga István
Újszerű jelzőlámpa-irányító rendszer fejlesztése autonóm járművek rugalmas teszteléséhez

TÉMAKIÍRÁS

Intézmény: Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
közlekedés- és járműtudományok
Kandó Kálmán Doktori Iskola

témavezető: Varga István
helyszín (magyar oldal): Közlekedés- és Járműirányítási Tanszék
helyszín rövidítés: KJIT


A kutatási téma leírása:

a) Előzmények:
A jövő mobilitása hamarosan megváltozik. Egyrészt jelentős technológiai fejlesztéseket sikerül elérni a vezetéstámogató rendszerek és a járműautomatizálás terén. Másrészt az infrastuktúra digitalizálása és egyben automatizálása is elindult a járműfejlesztések trendjeit követve. A járművek és az infrastruktúra közötti kommunikációs rendszerek és rugalmas közúti lámpás forgalomirányító rendszerek fejlesztése nélkülözhetetlen az önvezető autók számára. Jelenleg az EU infrastruktúrája még nem áll készen az autonóm járművek fogadására, ezért szükség van biztonságos tesztkörnyezetre, mint például a hazai
ZalaZONE autóipari tesztpálya.

b) A kutatás célja:
A kutatás célja egy olyan rugalmas forgalomirányító rendszer létrehozása, amely segítségével az autógyártók és beszállítóik tesztelhetik vezetéstámogató- és önvezető funkcióikat egy zárt, biztonságos környezetben. Az egyedi forgalomirányító rendszer létrehozásának motivációja az, hogy tesztelés során olyan szélsőséges szituációk ellenőrzése is szükséges, amely a közúton használt forgalomirányító berendezések normál működése során nem következik be, viszont potenciálisan balesetveszélyes szituációt eredményez, amelyre önvezető járműnek megfelelő módon reagálnia kell.

c) Az elvégzendő feladatok főbb elemei:
• Irodalomkutatás
• PLC alapú jelzlámpa-irányítás megvalósítása a biztonságkritikus működés garantálására
• Felhő alapú forgalomirányító központ szoftverének fejlesztése
• Különböző hálózati interfészek és kommunikációs protokollok támogatása a rendszerrel
• Szabadon programozható, beágyazott rendszer megvalósítása
• Kiterjedt tesztelés
• Disszertáció írás

d) A kutatáshoz biztosított HW, SW:
• WAGO e!COCKPIT
• WAGO PLC
• YUNEX jelzőfejek

e) Minimálisan várható tudományos eredmények:
• 3 cikk referált, nemzetközi SCI index-szel rendelkező folyóiratban (ebből min. 1 impakt faktoros)
• 3 nemzetközi konferencia kiadványban megjelenő közlemény

f) Irodalom:
• Hao Yi Vincent Bonneau. Autonomous cars: a big opportunity for European industry. Digital Transformation, Monitor, 2017.
• Paul Gao, Hans-Werner Kaas, Detlev Mohr, and Dominik Wee. Automotive Revolution – perspective towards, 2030, Jan 2016.

előírt nyelvtudás: Angol középfok
további elvárások: 
Irányítástechnikai és forgalommodellezési alapismeretek
Haladó informatikai ismeretek: magas szintű programozási képesség (pl. C/C#/Python), Matlab

felvehető hallgatók száma: 1

Jelentkezési határidő: 2024-05-31


2024. IV. 17.
ODT ülés
Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).

 
Minden jog fenntartva © 2007, Országos Doktori Tanács - a doktori adatbázis nyilvántartási száma az adatvédelmi biztosnál: 02003/0001. Program verzió: 2.2358 ( 2017. X. 31. )