Bejelentkezés
 Fórum
 
 
Témakiírás
 
Káplár-Kodácsy Kinga
The role of adult learning theory in the practice of mentoring

TÉMAKIÍRÁS

Intézmény: Eötvös Loránd Tudományegyetem
neveléstudományok
Neveléstudományi Doktori Iskola

témavezető: Káplár-Kodácsy Kinga
helyszín (magyar oldal): ELTE PPK NDI
helyszín rövidítés: NDI


A kutatási téma leírása:

Mentoring adults is generally conceptualized in the paradigmatic and theoretical framework of adult learning for CPD. However, it is not clear that this is consistently the case in empirical, practice-based research (Murray, 2005; Dolan, 2012). There is need for systematic analysis and review of national and International empirical findings to provide insight into the extent that adult learning theory informs the practice and self-conceptualization of mentors. Through this process, characteristics of how adult learning theory informs mentoring are explored and evaluated.

The topic belongs to the Teacher Education and Higher Education Studies (EDiTE) and Adult Learning and Education doctoral programs.

felvehető hallgatók száma: 1

Jelentkezési határidő: 2024-05-15


2024. IV. 17.
ODT ülés
Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).

 
Minden jog fenntartva © 2007, Országos Doktori Tanács - a doktori adatbázis nyilvántartási száma az adatvédelmi biztosnál: 02003/0001. Program verzió: 2.2358 ( 2017. X. 31. )