témavezető: Koudela Pál
helyszín (magyar oldal): Budapesti Gazdasági Egyetem helyszín rövidítés: BGE
A kutatási téma leírása:
Az elmúlt két évtizedben jelentős mértékben megnőtt a kkv-k és általában a piaci szereplők jelentősége a helymárkázásban, a tevékenységi körök és kapcsolatok nemzetköziesedése pedig a lokalitás nemzetközi gazdasági pozíciójának felértékelődéséhez vezetett. A nemzetközi összehasonlító vizsgálatok segíthetik a vállalti tervezést és a lokális és országos stratégiákhoz való alkalmazkodást.
Országok és városok saját helymárkázásának alapvető céljává vált a közvélemény számára megfogható identitás kialakítása, és a származási ország hatás (COO) vagy a kreatív város (CC) márka mentén vonzerejük növelése a vállalatok számára. Az országimázs hitelességet kölcsönöz a márkaimázsnak, a városmárka pedig vonzó a munkaerőnek, ebből következően a befektetéseknek és helyválasztásnak. A kisvállalkozások is hozzájárulnak az infrastrukturális befektetők és a helyi vagy országos döntéshozók érdeklődését felkeltő helymárka kialakításához. A vállalkozások stratégiái kiterjedhetnek a helyválasztástól a márkaépítésben való részvételen át az új helyek létrehozásáig.
Számos lehetséges kutatási kérdés és téma merül fel, pl.
1) Hogyan tudják a kkv-k kihasználni a helyi márkák előnyeit, és hogyan járulhatnak hozzá a kkv-k a márkaépítéshez?
2) A vállalkozások stratégiáinak nemzetközi összehasonlító elemzése egy adott helymárka kapcsán.
3) Mikrovállalkozások tevékenységének a szerepe a hely identitásának formálásában, a dzsentrifikáció és politikaformálásban.
előírt nyelvtudás: angol ajánlott nyelvtudás (magyar oldal): angol felvehető hallgatók száma: 2
Jelentkezési határidő: 2024-05-31
2024. IV. 17. ODT ülés Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).