témavezető: Prónay Szabolcs
helyszín (magyar oldal): Szegedi Tudományegyetem Doktori Intézet helyszín rövidítés: SZTE
A kutatási téma leírása:
E kutatási téma a fogyasztói magatartás egy sajátos területével a táplálkozáshoz kapcsolódó fogyasztói döntésekkel foglalkozik. Különös tekintettel a fogyasztók napi táplálkozási szokásaira, az étkezéshez és ételekhez való attitűdjeire, valamint az egészséges táplálkozás értelmezésére. E jelenségekhez kapcsolódóan további kitérünk a referencia csoportok, valamint a közösségi média hatására, mint a táplálkozási döntéseket befolyásoló tényezőkre.
Témához kapcsolódó saját publikációk:
Prónay Sz. – Lipták L. (2017): A közösségi tagság hatása a vegán fogyasztók magatartására In: Bányai Edit, Lányi Beatrix, Törőcsik Mária (szerk.): Tükröződés, társtudományok, trendek, fogyasztás: Egyesület a Marketing Oktatásért és kutatásért (EMOK) XXIII. országos konferencia: pp. 199-208.
Prónay Sz. – Buzás N. – Pető D. (2017): A közösségi média hatása a fiatalok táplálkozási szokásaira In: Bányai Edit, Lányi Beatrix, Törőcsik Mária (szerk.): Tükröződés, társtudományok, trendek, fogyasztás: Egyesület a Marketing Oktatásért és kutatásért (EMOK) XXIII. országos konferencia: pp. 369-379.
Szakirodalom:
Kozup, J. C., Creyer E. H., Burton, S. 2003, Making Healthful Food Choices: The Influence of Health Claims and Nutrition Information on Consumers’ Evaluations of Packaged Food Products and Restaurant Menu Items. Journal of Marketing, 67, 2, p. 19-34.
Finkelstein, E, Ruhm, C. J, Kosa K. M. 2005, ’Economic Causes and Consequences of Obesity’, Annual Review of Public Health vol. 26, pp. 239-257