A matematika tanulása nehéz munkával jár, ezért megfelelő motiváció nélkül hosszú távon nem tartható fenn. A tanulási motivációnak nagyon sokféle terepe és módszere van, melyeket a tanár alkalmazhat valós pedagógiai helyzetekben. De vajon tudjuk-e, hogy a módszerünk valóban motiválja a tanulókat? A pszichológusok által kifejlesztett „Belső motivációs leltár” kérdőív (Intrinsic Motivation Inventory IMI) egy többdimenziós mérőeszköz, mely egy adott tevékenységnek a résztvevők személyes tapasztalatain alapuló kapcsolatát méri a megcélzott tevékenységgel. (https://selfdeterminationtheory.org/intrinsic-motivation-inventory/) Számos kísérletben alkalmazták már a belső motivációval és az önszabályozás kérdéseivel kapcsolatban (pl. Ryan, 1982; Ryan, Mims & Koestner, 1983; Plant & Ryan, 1985; Ryan, Connell, & Plant, 1990; Ryan, Koestner & Deci, 1991; Deci, Eghrari, Patrick, & Leone, 1994). Az eszköz méri és értékeli az érdeklődést, az élvezetet, az elsajátított kompetenciát, az erőfeszítést, a nyomást, a választási lehetőségeket az adott tevékenységben való részvétel során a résztvevők saját érzései alapján. Ebben a témában a jelöltnek egy kiválasztott célcsoport matematika tanulási motivációját vizsgálná ezzel az eszközzel meghatározott tanítási/tanulási szituációkban.
Jelentkezési határidő: 2023-08-01
2024. IV. 17. ODT ülés Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).