Több olyan tanulási elmélet is van, melyek szerint a vizuális reprezentációknak alapvető szerepük van a matematikai fogalmak, fogalomrendszerek tanításában, tanulásában – többek között Bruner, Piaget, Dienes Zoltán és Varga Tamás elméletei (lásd pl. https://www.simplypsychology.org/bruner.html ). A 21. században ez egyre aktuálisabb, mivel az általunk szerzett információ nagy részéhez a látáson keresztül jutunk. A STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts and Mathematics) módszer az egyik legnépszerűbb konstruktivista tanítási stratégia manapság (lásd pl.https://artsintegration.com/what-is-steam-education-in-k-12-schools/ ) Ebben a módszerben a művészetnek alapvető szerepe van. Emellett sok modern képzőművész merít ötletet és inspirációt a matematikából – másrészt ezek az alkotások felhasználhatók a matematikai fogalmakat vizualizálására. Ez a téma alkalmas arra, hogy a kreativitásunkat használjuk a matematika tanításában egy speciális nézőpontból. A kutatás a matematika különböző területeinek tanításában való alkalmazásokra fókuszál, és felfedi, hogy azok hogyan segítik a tanulókat a matematika mélyebb megértésében.