A sikeres iskolakezdés feltétele a sikeres folytatásnak, ezért az iskolaérettség, a tanuláshoz szükséges részképességek fejlettsége, illetve az azok közötti összefüggések lényeges összetevők az iskolai sikeresség szempontjából. A kutatásban arra a kérdésre kerestünk választ, hogy a témával összefüggő, pár évtizeddel ezelőtti kutatások eredményei és az azokra épített ajánlások, gyakorlatok, módszertani megoldások sikere teljes-e napjainkban. Valószínű, hogy a tanuláshoz szükséges részképességek fejlettsége az iskolába lépő gyermekeknél nem térnek el lényegesen a fejlődéslélektani jellemzőktől, de az „erősségek-gyengeségek” átrendeződése várható. Mindezek feltárása, figyelembe vétele szükséges a módszertani megújulás szempontjából, a preventív, ill. korrektív beavatkozások megtervezésénél, melyekkel a sikeres iskolakezdés támogatható.
Jelentkezési határidő: 2023-08-01
2024. IV. 17. ODT ülés Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).