Bejelentkezés
 Fórum
 
 
Témakiírás
 
Varga István
Multimodális közlekedés modellezése és irányítása

TÉMAKIÍRÁS

Intézmény: Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
közlekedés- és járműtudományok
Kandó Kálmán Doktori Iskola

témavezető: Varga István
helyszín (magyar oldal): Közlekedés- és Járműirányítási Tanszék
helyszín rövidítés: KJIT


A kutatási téma leírása:

a) Előzmények:
A jövő mobilitása hamarosan megváltozik. Egyrészt jelentős technológiai fejlesztéseket sikerült elérni a vezetéstámogató rendszerek és a járműautomatizálás terén. Másrészt az autótulajdonlás egyéni tulajdonról kollektív tulajdonra változik. Mindkét tényező hatással lesz a torlódásokra, a parkolóhelyek foglaltságára, az energiaforrások ellátására és a városi forgalomra. Kulcskérdés, hogyan lehet felkészíteni az infrastruktúrát a mobilitás új formáira. Ennek megfelelően jelentős fejlesztéseket kell végrehajtani az intelligens mobilitásmenedzsmentben, hogy nyomon kövessük a gyorsan változó környezetet, amelyben már az utas nem feltétlen egy járművel, hanem járművek (közlekedési módok) láncolatával közlekedik.

b) A kutatás célja:
A kutatás célja a jövőbeli multimodális mobilitás modellezése és optimális megvalósítása városi környezetben különös tekintettel az automatizált járműtechnológiák képességeire és a „big data” (pl. közösségi média) adatok alkalmazhatóságára. A cél egy olyan multimodális közlekedési modell felépítése, amely változatos körülmények között képes szimulálni a városi közlekedés minden fontosabb aspektusát (egyéni közlekedés, megosztott járművek, tömegközlekedés, parkolás, V2V kommunikáció). A modellezés mellett a multimodális városi közlekedés optimális irányítási aspektusait is kutatni kell, különböző klasszikus és/vagy adatvezérelt irányítástechnikai megoldások kidolgozásával.

c) Az elvégzendő feladatok főbb elemei:
• Irodalomkutatás
• A jövőbeni mobilitási igények és forgalomirányítási lehetőségek azonosítása
• Általános szimulációs környezet építése
• Ennek a környezetnek a módosítása különféle technológiai adaptációk körülményei között
• Kiterjedt tesztelés
• Disszertáció írás

d) A kutatáshoz biztosított HW, SW:
• OS: Windows, Ubuntu
• MATLAB, Python, SUMO, VISSIM

e) Minimálisan várható tudományos eredmények:
• 3 cikk referált, nemzetközi SCI index-szel rendelkező folyóiratban (ebből min. 1 impakt faktoros)
• 3 nemzetközi konferencia kiadványban megjelenő közlemény

f) Irodalom:
• Greenblatt, J. B., Shaheen, S. (2015). Automated vehicles, on-demand mobility, and environ-mental impacts. Current sustainable/renewable energy reports, 2(3), 74-81.
• de Almeida Correia, G. H., van Arem, B. (2016). Solving the User Optimum Privately OwnedAutomated Vehicles Assignment Problem (UO-POAVAP): A model to explore the impacts ofself-driving vehicles on urban mobility. Transportation Research Part B: Methodological, 87,64-88.
• Fagnant, D. J.,Kockelman, K. M. (2014). The travel and environmental implications ofshared autonomous vehicles, using agent-based model scenarios. Transportation Research PartC: Emerging Technologies, 40, 1-13.

előírt nyelvtudás: angol középfok
további elvárások: 
• Irányítástechnikai és forgalommodellezési alapismeretek
• Haladó informatikai ismeretek: alapvető programozási képesség (pl. C/C#/Python), Matlab

felvehető hallgatók száma: 1

Jelentkezési határidő: 2023-05-31


2024. IV. 17.
ODT ülés
Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).

 
Minden jog fenntartva © 2007, Országos Doktori Tanács - a doktori adatbázis nyilvántartási száma az adatvédelmi biztosnál: 02003/0001. Program verzió: 2.2358 ( 2017. X. 31. )