Bejelentkezés
 Fórum
 
 
Témakiírás
 
Bujdosó Gyöngyi
E-learning rendszerek tervezése, fejlesztése, elemzése, implementá-ciós és eredményességi vizsgálata - Tanítás a digitális világban

TÉMAKIÍRÁS

Intézmény: Debreceni Egyetem
informatikai tudományok
Informatikai Tudományok Doktori Iskola

témavezető: Bujdosó Gyöngyi
helyszín (magyar oldal): Debreceni Egyetem Informatikai Kar
helyszín rövidítés: DE IK


A kutatási téma leírása:

Doktori téma leírása
A doktori téma célja elektronikus tanítási és tanulási környezetek kialakítása és vizsgálata legfőképp on-line környezetben. E terület kutatásának céljai közé tartoznak az elektronikus, illetve speciálisan az e-learning rendszerekkel kapcsolatos fejlesztések lehetőségeinek keresése, elméleti kutatásokon alapuló új típusú rendszer fejleszté-se, valamint a rendszerek implementációjának és hatékonyságának vizsgálata. Több területe is kutatatható:
E témakör tartalmazza többek között a hatékony információtransz-fer kialakításának lehetőségeit és módozatait, hozzávéve a techno-lógiai és a didaktika elméleti és gyakorlati vonatkozásokat.
A virtuális valóság és a kiterjesztett valóság környezetek alkalmaz-hatók teljesen új, a disruptív technológiákat felsorakoztató és al-kalmazó korszerű tanítási módszerek kialakítására. Ennek a terület-nek a kutatása éppúgy fontos az oktatás, mint az ipari környezetek számára.
Fontos terület az új technológiai életterekben korszerű tanítási és tanulási módszerek és környezetek kialakítása, valamint ezek vizs-gálata. A hatékonyság vizsgálatának eredményei alapján kialakítha-tók új módszerek.
Klasszikus téma e-learning rendszerek, illetve szolgáltatásaik fej-lesztése az ember–gép interakciónak, az informatikai tervezés kü-lönböző területeinek elméleti és gyakorlati eredményei alapján. Állandó kihívás az új rendszerek illesztése a modern technológiá-hoz és oktatási gyakorlathoz, az ismeretátadás, a kommunikáció és a kollaboráció új formáinak figyelembe vételével, illetve továbbfej-lesztésével.
Cél a formális és nem formális oktatásban alkalmazható új digitális eszközökhöz való illesztés és illeszkedés, a modern technológiákon alapuló fejlesztés, illetve új módszernek az oktatásba való beveze-tése.

Irodalom
Liu, D., Dede, C., Huang, R., Richards, J. (Eds.) (2017) Virtual, Augmented, and Mixed Realities in Education. Smart Computing and Intelligence. Springer Singapore.
Iryna Kuksa Mark Childs (2014): Making Sense of Space. The Design and Experience of Virtual Spaces as a Tool for Communication. Chandos Information Professional Series.
Helen Papagiannis (2017): Augmented Human: How Technology Is Shaping the New Reality . O'Reilly Media.
Weller, M. (2007). Virtual Learning Environments: Using, Choosing and Developing your VLE. New York NY: Routledge.
Anderson, T. and Elloumi, F. (Eds). (2008). Theory and practice of online learning (2nd edn). (Free book: http://biblioteca.ucv.cl/site/colecciones/manuales_u/99Z_Anderson_2008-Theory_and_Practice_of_Online_Learning.pdf )
Harasim, L. (2012) Learning Theory and Online Technologies. New York NY, Abingdon, Oxon: Routledge.
Garrison, D. R. (2011). E-Learning in the 21st Century: A Frame-work for Research and Practice. (2nd edn). New York NY, Abingdon, Oxon: Routledge.
Barberà, E., Layne, L., Gunawardena, Ch.N. (2014). Designing online interaction to address disciplinary competencies: A cross-country comparison of faculty perspectives. IRR ODL Vol 15, No 2., 1–28. http://www.irrodl.org/index.php/irrodl/article/view/1418/2887


Jelentkezési határidő: 2022-11-15


2024. IV. 17.
ODT ülés
Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).

 
Minden jog fenntartva © 2007, Országos Doktori Tanács - a doktori adatbázis nyilvántartási száma az adatvédelmi biztosnál: 02003/0001. Program verzió: 2.2358 ( 2017. X. 31. )