Bejelentkezés
 Fórum
 
 
Témakiírás
 
Balogh Zoltán
Az ápolóképzés során alkalmazott oktatási módszerek vizsgálata

TÉMAKIÍRÁS

Intézmény: Semmelweis Egyetem
egészségtudományok
Egészségtudományi Doktori Iskola

témavezető: Balogh Zoltán
helyszín (magyar oldal): Semmelweis Egyetem
helyszín rövidítés: SE


A kutatási téma leírása:

A hazai egészségügyi szakképzési és felsőoktatási rendszer folyamatos fejlődése, megújhodása meghatározó tényezőként szerepel az akut-, rehabilitációs-, otthoni-, valamint krónikus, hosszú távú ápolásában és gondozásában közreműködő szakemberek megfelelő szakmai tudásának biztosításában. 2016 tavaszán jelent meg az a kormányrendelet, mely új alapokra helyezte az egészségügyi szakképzés rendszerét, a tanulók – várhatóan már nagyobb létszámban és alaposabb tudással – jönnek ki az általános ápolási és egészségügyi asszisztensi programból. Ugyancsak 2016 augusztusában került sor a BSc és MSc szintű ápolóképzés képzési és kimeneti követelményeinek megújítására, amely szintén új távlatokat nyithat az e területen dolgozó szakemberek és a munkáltatóik számára az új kompetenciák elsajátítása tekintetében.
Az új kompetenciák megszerzéshez szükséges a képzés fejlesztése, új oktatási módszerek alkalmazása. A szimuláció, mint korszerű innovatív módszer egyre népszerűbb az egészségügyi szakemberek képzésnek minden területén. Ennek a korszerű oktatási technikának a megismerése és alkalmazása nélkülözhetetlen a jövő ápolási és egészségügyi szakembereinek képzésében.
Ahhoz, hogy a szakképzés, valamint az egészségtudományi felsőoktatás keretében a legjobb szakmai tudást, a legjobban alkalmazható gyakorlati képességeket és készségeket adjunk át tanulóinknak, hallgatóinknak, szükség van az oktatási módszerek hatékonyságának vizsgálatára, azaz a tanulók tudásának, képességeinek alakulására gyakorolt hatás mérésére és követésére. Az ápolástudomány gyakorlatának egyik meghatározó elemek, hogy kik, hol, hogyan, mint és mivel oktatnak a jövő ápolóinak. Az ápolás tudományát csak sok-sok tapasztalattal megfelelően lehet és kell felépíteni. Ugyanakkor nem mindegy, hogy e sajátos tapasztalatokat hogyan szerzik meg a tanulók, a hallgatók.
A kutatás célja, hogy az egészségügyi szakemberek képzésében résztvevő oktatók, gyakorlatvezetők, egészségügyi szakoktatók és szaktanárok megismerjék és alkalmazzák ezt az igen népszerű és hatékony innovatív oktatási technikát. Különösen fontos annak vizsgálata, hogyan helyezhető el ez az innovatív oktatási technika az egészségügyi képzésben, valamint a szakmai továbbképzés rendszerében.
A biztonságos, szakszerű betegellátás össztársadalmi érdek, az egészségügyi szakemberek gyakorlati képzése biztonságok körülmények között így kiemelt fontosággal bír. A kutatás során nyert tapasztalatok hozzájárulnak az egészségügyi képzés hazai fejlesztéséhez.
Alkalmazható kutatási módszer: irodalomkutatás, forráselemzés, folyamatelemzés, esetelemzés, megfigyelés, teszt, kérdőíves felmérés, interjú


Jelentkezési határidő: 2022-11-19


2024. IV. 17.
ODT ülés
Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).

 
Minden jog fenntartva © 2007, Országos Doktori Tanács - a doktori adatbázis nyilvántartási száma az adatvédelmi biztosnál: 02003/0001. Program verzió: 2.2358 ( 2017. X. 31. )