Bejelentkezés
 Fórum
 
 
Témakiírás
 
Nagy Szabolcs
Digitális marketing

TÉMAKIÍRÁS

Intézmény: Miskolci Egyetem
gazdálkodás- és szervezéstudományok
Hantos Elemér Gazdálkodás- és Regionális Tudományi Doktori Iskola

témavezető: Nagy Szabolcs
helyszín (magyar oldal): Miskolci Egyetem
helyszín rövidítés: ME


A kutatási téma leírása:

A digitális marketing a marketing legújabb megközelítésének, a kotleri Marketing 4.0-nak a legfontosabb területe. A Marketing 4.0 paradigmaváltást képvisel a marketingben, mert az eddigi érték-vezérelt megközelítést továbbfejlesztve és azt meghaladva, az összekapcsolódásra (connectivity) fókuszál, ezért „összekapcsolt” marketing megközelítésnek is nevezzük. Az összekapcsolódás hatása az eddigi vertikális, kizáró és egyéni jellemzők helyett a horizontális, bevonó és társadalmi kulcsszavakkal írható le a lebomló a földrajzi, demográfiai gátak, az összekapcsolódó, közvetlenül kommunikáló emberek és együttműködve innováló cégeknek köszönhetően. A Marketing 4.0 korában a vevők egyre inkább horizontálisan viselkednek, – a vevők egyre óvatosabbak a márkák marketingkommunikációjával szemben, egyre inkább az f-faktorokra koncentrálnak (friends, families, fans, and followers) – a vevő vásárlási folyamata egyre inkább társadalmi jellegű, – tanácsokat, véleményeket online és offline módon keresnek. A digitális marketing jelentős hatást gyakorol a társadalomra, mára már kialakult a digitális társadalom és elterjedté vált a digitális fogyasztás. A szakmai cél a digitális kultúra, társadalom, azon belül különös tekintettel a digitális/online fogyasztás és -kereskedelem sajátosságainak vizsgálata a marketing fókuszán keresztül.
A témakiírás legfontosabb kutatási kérdése, hogy a digitális marketing, azaz összekapcsolt marketing, hogyan alakítja át a marketing eddigi fókuszpontjait, hogyan segíti és idézi elő a fenn vázolt paradigmaváltást a marketingben, illetve milyen változásokat indukál a marketing stratégiában és annak operatív megvalósításában.
A legfontosabb kutatási kérdések és fókuszok:
Marketing-stratégiai kérdések
- A Marketing 4.0 radikálisan megújult marketing mixének vizsgálata - 4C (co-creation, currency, communal activation, conversation)
- A fogyasztó bevonása az értékteremtésbe (Co-creation és UGC (user generated content))

Digitális fogyasztói magatartás
- A fogyasztói csoportok megerősítésének váráslói döntésre gyakorolt hatásának vizsgálata (Customer Community Confirmation)
- A vásárlási folyamat szakaszai, a vásárlási tölcsér és a digitális környezet és eszközök ezekre gyakorolt hatása
- Vásárlói magatartás komparatív elemzése digitális és hagyományos környezetben
- Vásárlói bizalom és kockázatérzékelés digitális környezetben
- Együttműködésen alapuló fogyasztó-gondozás (Collaborative Consumer Care)
Közösségi média és az e-WOM (szájreklám) és motivációinak elemzése
Elektronikus kereskedelem (e-commerce)
- Jellemzői, fejlődése, megítélése, sikertényezői és a hagyományos üzleti modellekre gyakorolt hatása
A digitális marketing hatékonyságának mérése
- Digitális marketing controlling
A mesterséges intelligencia (digitális) marketingben betöltött szerepének a vizsgálata.


Jelentkezési határidő: 2022-10-05

 
Minden jog fenntartva © 2007, Országos Doktori Tanács - a doktori adatbázis nyilvántartási száma az adatvédelmi biztosnál: 02003/0001. Program verzió: 2.2358 ( 2017. X. 31. )