Bejelentkezés
 Fórum
 
 
Témakiírás
 
Hajdú Noémi
Interkulturális marketing

TÉMAKIÍRÁS

Intézmény: Miskolci Egyetem
gazdálkodás- és szervezéstudományok
Hantos Elemér Gazdálkodás- és Regionális Tudományi Doktori Iskola

témavezető: Hajdú Noémi
helyszín (magyar oldal): Miskolci Egyetem
helyszín rövidítés: ME


A kutatási téma leírása:

A piacok globalizálódása, a gazdasági integrációk működése alapvetően hatást gyakorol a nemzetközi környezet komplexitásának növekedésére, mely kihat a társadalmak fogyasztói magatartásának és a vállalati kultúrák megváltozására. A kutatási téma kiterjed azokra a stratégiákra, koncepciókra, módszerekre, intézkedésekre, amelyeket a nemzetközi vállalatok alkalmaznak a multikulturális piacokon annak érdekében, hogy sikeresen működhessenek és terjeszkedhessenek. Az interkulturális marketing magába foglalja a célcsoportok kulturális sajátosságait, a kulturális differenciákat, valamint az ezekhez optimálisan kiválasztott marketingtevékenységeket (pl. értékesítési csatornák).
A kutatási kérdés a különböző országokban tapasztalható társadalmi és vállalati differenciák, sikertényezők, stratégiák azonosítását, jellemzőinek és jó gyakorlatainak megismerését és az ezekre adott stratégiai válaszokat (pl. standardizálás vs. helyi specifikációk figyelembevétele) érinti.
A vállalatok interkulturális marketingtevékenységeinek elméleti és empirikus elemzése az interkulturális piaci környezetben, melynek hasznosításával azonosíthatóak a sikerpotenciálok.


Jelentkezési határidő: 2022-10-05


2024. IV. 17.
ODT ülés
Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).

 
Minden jog fenntartva © 2007, Országos Doktori Tanács - a doktori adatbázis nyilvántartási száma az adatvédelmi biztosnál: 02003/0001. Program verzió: 2.2358 ( 2017. X. 31. )