A tanulói figyelem, a nyelvtanulási stratégiák és egyéb egyéni változók (pl. motiváció, attitűd, nyelvek közötti interakciók), illetve a tanár által alkalmazott módszerek, eljárások, technikák szerepe a különféle grammatikai kontrukciók tanulásában - pl. az angol és/vagy a német szenvedő szerkezet(ek) tanulása magyar középiskolások esetében. A kutatás empirikus és korpusz-alapú módszerekkel történik - megfigyelés, kérdőív, interjú, tanulói és egyéb korpuszok használata révén. A kvantitatív és kvalitatív adatok elemzése arra irányul, hogy hogyan jellemezhető az adott tanulócsoport (közösségi és egyéni szinten) a kérdéses nyelvi jelenség tanulása kapcsán, milyen nehézségek merülnek fel, azok kezelését hogyan oldják meg az egyes tanulók, és mindez milyen nyelvpedagógiai implikációkkal bír.
előírt nyelvtudás: magyar, angol, német felvehető hallgatók száma: 1
Jelentkezési határidő: 2022-09-03
2024. IV. 17. ODT ülés Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).