Bejelentkezés
 Fórum
 
 
Témakiírás
 
Tettamanti Tamás
Járműdinamikai mérésekhez és szimulációkhoz kapcsolódó validációs keretrendszer kifejlesztése

TÉMAKIÍRÁS

Intézmény: Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
közlekedés- és járműtudományok
Kandó Kálmán Doktori Iskola

témavezető: Tettamanti Tamás
helyszín (magyar oldal): Közlekedés- és Járműirányítási Tanszék
helyszín rövidítés: KJIT


A kutatási téma leírása:

a) Előzmények:
A járműipari menetdinamikai szimulációk jól megalapozott számításokra épülnek, amelyekben a megfelelően felparaméterezett modellek a valósághoz közeli eredményeket adnak. Ugyanakkor a jármű modellparaméter meghatározások és menetdinamikai mérések kapcsolatára - azaz a validáció folyamatára - vonatkozó módszertan még rengeteg lehetőséget rejt magában. Többek között a mért és szimulált adatok összehasonlítása, számszerűsítése; a validitási fok; az előkészítő mérések paraméterek meghatározása; valamint a menetdinamikai mérések hatékonyabb elvégzése is fontos kutatási területek.

b) A kutatás célja:
A kutatás célja egy olyan keretrendszer és módszertan kidolgozása, mely a teljes validációs folyamat minden lépésére jól kidolgozott hatékony módszert nyújt és az időigényes feladatokra automatizált megoldásokat alkalmaz. A kutatás a szakterület mélyreható vizsgálatával kezdődik már létező módszertanokról, valamint az egyes lépésekhez tartozó részfolyamatokról. Majd ezeket felhasználva és továbbfejlesztve egyedi modellvalidációs keretrendszer kidolgozása következik, amely gépi tanulás alapú paraméteridentifikáció és egyéb metaheurisztikus módszerek alkalmazásával képes az időigényes részfolyamatok helyett automatizált megoldást nyújtani.

c) Az elvégzendő feladatok főbb elemei:
• Irodalomkutatás
• Mérések, tesztek
• Szimulációk
• Modellparaméterek tesztelése és hangolása
• Modell performanciavizsgálata
• Disszertáció írása

d) A kutatáshoz biztosított SW-ek:
• MATLAB, Python, SUMO, PTV Vissim, IPG CarMaker, Carla

e) Minimálisan várható tudományos eredmények:
• 3 cikk referált, nemzetközi SCI index-szel rendelkező folyóiratban (ebből min. 1 impakt faktoros)
• 3 nemzetközi konferencia kiadványban megjelenő közlemény

f) Irodalom:
• Ormándi T, Varga B and Tettamanti T (2021), "Estimating Vehicle Suspension Characteristics for Digital Twin Creation with Genetic Algorithm", Periodica Polytechnica Transportation Engineering. Vol. 49(3), pp. 231–241.
• Varga B, Tettamanti T and Szalay Z (2021), "System Architecture for Scenario-In-The-Loop Automotive Testing", Transport and Telecommunication Journal. Vol. 22(2), pp. 141-151.
• Shah, S., Dey, D., Lovett, C., & Kapoor, A. (2018). Airsim: High-fidelity visual and physical simulation for autonomous vehicles. In Field and service robotics (pp. 621-635). Springer, Cham.

előírt nyelvtudás: angol
további elvárások: 
• Irányítástechnikai és járműmodellezési alapismeretek
• Haladó informatikai ismeretek: alapvető programozási képesség (pl. C/C#/Python), Matlab

felvehető hallgatók száma: 1

Jelentkezési határidő: 2022-05-17


2024. IV. 17.
ODT ülés
Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).

 
Minden jog fenntartva © 2007, Országos Doktori Tanács - a doktori adatbázis nyilvántartási száma az adatvédelmi biztosnál: 02003/0001. Program verzió: 2.2358 ( 2017. X. 31. )