Bejelentkezés
 Fórum
 
 
Témakiírás
 
Tettamanti Tamás
V2X kommunikáció alapú irányítások fejlesztése és vizsgálata mixed reality módszerekkel

TÉMAKIÍRÁS

Intézmény: Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
közlekedés- és járműtudományok
Kandó Kálmán Doktori Iskola

témavezető: Tettamanti Tamás
helyszín (magyar oldal): Közlekedés- és Járműirányítási Tanszék
helyszín rövidítés: KJIT


A kutatási téma leírása:

a) Előzmények:
A korszerű, hálózatba kapcsolt járművek és közlekedési infrastruktúra számos potenciált rejt magában mind a közlekedés hatékonysságának (emisszió, eljutási idők), mind a közlekedés biztonsága szempontjából. Ezt felismerve rengeteg tudományos munka született ilyen jármű-jármű, illetve jármű-infrastruktúra kommunikációján alapuló irányításokra. Ezen munkák jelentős hányada idealizált kommunikációt feltételez, elhanyagolva a jeltovábbítás zavarait, esetleges meghibásodásokat. Ennek egy olyan biztonságkritikus környezetben, mint a közúti közlekedés beláthatatlan következményei lehetnek. A téma aktualistását mutatja, hogy a vezetéknélküli kommunikációs technológiák (802.11p, 5G) járműves alkalmazásai az utóbbi időben gyors fejlődésnek indultak.

b) A kutatás célja:
A kutatás témája olyan komplex eloszott irányítások fejlesztése és vizsgálata, melyek esetében a kommunikáció egyes tényezői (jelterjedés, interferenciá, késleltetés, kommunikáció meghibásodása, stb.) komoly hatással lehetnek az irányítás performanciájára.A kutatással elérendő cél egyes algoritmusok érzékenysgévizsgálata különböző zavarások mellett. Továbbá, egy olyan módszertan kidolgozása mellyel ez az érzékenység értékelhető. A módszertan alapjául modern adatvezérelt módszereken túl korszerű szimulációs technikáknak (kevert valóság, digitális iker) kell szolgálniuk.

c) Az elvégzendő feladatok főbb elemei:
• Irodalomkutatás
• Szimulációs keretrendszer fejlesztése
• Különböző irányítások összehasonlítása, érzékenységvizsgálata szimulációkon keresztül
• V2X kommunikáción alapuló algoritmusok fejlesztése, tesztelése, implementációja, és validációja
• Turományos publikációk, kofreneciarészvétel
• BSc és MSc hallgatók konzultációja, az oktatásban való részvétel
• Disszertáció írása

d) A kutatáshoz biztosított SW-ek:
• MATLAB, Python, SUMO, PTV Vissim, IPG CarMaker, Carla, OMNeT++, INET, Veins, Simu5G

e) Minimálisan várható tudományos eredmények:
• 3 cikk referált, nemzetközi SCI index-szel rendelkező folyóiratban (ebből min. 1 impakt faktoros)
• 3 nemzetközi konferencia kiadványban megjelenő közlemény

f) Irodalom:
• Varga B, Tettamanti T and Szalay Z (2021), "System Architecture for Scenario-In-The-Loop Automotive Testing", Transport and Telecommunication Journal. Vol. 22(2), pp. 141-151.
• Dhawankar P, Agrawal P, Abderezzak B, Kaiwartya O, Busawon K, Raboacă MS. Design and Numerical Implementation of V2X Control Architecture for Autonomous Driving Vehicles. Mathematics. 2021; 9(14):1696. https://doi.org/10.3390/math9141696

előírt nyelvtudás: angol
további elvárások: 
• Irányítástechnikai és járműmodellezési alapismeretek
• Haladó informatikai ismeretek: alapvető programozási képesség (pl. C/C#/Python/C++/Matlab)
• Szimulációs szoftverekben szerzett jártasság (pl. SUMO, VISSIM, IPG CarMaker, VTD Vires)

felvehető hallgatók száma: 1

Jelentkezési határidő: 2022-05-17


2024. IV. 17.
ODT ülés
Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).

 
Minden jog fenntartva © 2007, Országos Doktori Tanács - a doktori adatbázis nyilvántartási száma az adatvédelmi biztosnál: 02003/0001. Program verzió: 2.2358 ( 2017. X. 31. )