Bejelentkezés
 Fórum
 
 
Témakiírás
 
Molnár Elisabeta Ilona
A turizmus gazdaságtudományi összefüggései

TÉMAKIÍRÁS

Intézmény: Szegedi Tudományegyetem
közgazdaságtudományok
Közgazdaságtani Doktori Iskola

témavezető: Molnár Elisabeta Ilona
helyszín (magyar oldal): Szegedi Tudományegyetem Doktori Intétet
helyszín rövidítés: SZTE


A kutatási téma leírása:

A turizmus napjaink egyik legjelentősebb gazdasági rendszere és leg dinamikusan fejlődő iparág. A témakiírás kapcsán a turizmus különféle gazdasági hatásai és összefüggései vizsgálhatóak. Ajánlott témák között szerepel a turizmus és közlekedés, elsősorban a légi közlekedés kapcsolata; a utazásszervezés hagyományos és újszerű rendszerei, elsősorban az utazási irodák illetve az online és e-turizmus kérdésköre; a turizmusgazdaságtan területei, a turizmus nemzetgazdasági szerepe, turizmus és infrastruktúra összefüggései, kereslet és kínálat kapcsolata a turizmusban, egészségturizmus, turisztikai trendek.

Témához kapcsolódó saját publikációk:

Elisabeta Molnar, Remus Moraru (2017). CONTENT ANALYSIS OF CUSTOMER REVIEWS TO IDENTIFY SOURCES OF VALUE CREATION IN THE HOTEL ENVIRONMENT, Lecture Notes in Business Information Processing (LNBIP),volume 279, pp 251-266, Print ISBN 978-3-319-56924-6, Online ISBN 978-3-319-56925-3, DOI: 10.1007/978-3-319-56925-3_20, Springer International Publishing AG 2017, WOS 000426342100020, https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-319-56925-3_20
Elisabeta Ilona Molnar (2019). CULTURAL TOURISM HERITAGE - RENAISSANCE IN TRANSYLVANIA, Proceeding of The 6 th SWS International Scientific Conference on Arts and Humanities 2019, volume 6, Issue 2, pp.235-242, ISBN 978-619-7408-96-6, ISSN 2682-9940, https://doi.org/10.5593/sws.iscah.2019.2/s05.031
Printz-Markó E., Molnar E.I. (2020) Health Tourism—A New System-Model Based on the Four Basic Elements. In: Fotea S., Fotea I., Văduva S. (eds) Challenges and Opportunities to Develop Organizations Through Creativity, Technology and Ethics. GSMAC 2019. Springer Proceedings in Business and Economics. Springer, Cham, pp.253-267. https://doi.org/10.1007/978-3-030-43449-6_14
Elisabeta Ilona Molnar, Remus Christian Moraru (2018). LUXURY HOTEL TRENDS BASED ON EXCLUSIVE INDIVIDUAL SERVICES INSPIRED BY THE ORIGINALITY OF CULTURE, TRADITION, GASTRONOMY AND NATURAL RESOURCES. CASE STUDY OF ROMANIA.Proceeding of The 5 th International Multidisciplinary Scientific Conference on Social Sciences & Arts SGEM 2018, Volume 5, Modern Science Issue 1.4, Economics and Tourism, pp.503-510, ISBN 978-619-7408-64-5, ISSN 2367-5659, DOI:10.5593/sgemsocial2018/1.4/S04.065
Gabriela Stanciulescu, Elisabeta Molnar (2017). STRUCTURE, CONDUCT AND PERFORMANCE PARADIGM IN ASSESSING TRAVEL AGENCY PERFORMANCES, Proceeding of the International Conference on Business Excellence, 30-31 mar 2017, published by De Gruyter Open, ISSN (Online) 2558-9652, DOI: 10.1515/picbe-2017-0085, WOS 000431004400085
Nagy Éva, Molnár Erzsébet (2016) AZ UTAZÁSI VÁLLALKOZÁSOK HELYZETE A VÁLTOZÓ PIACI KÖRÜLMÉNYEK KÖZÖTT ROMÁNIÁBAN ÉS MAGYARORSZÁGON -THE TRAVEL BUSINESS IN A CHANGING MARKET CONDITION IN HUNGARY AND ROMANIA, Turizmus a régió fejlesztési szolgálatában, Kárpát –Háza szemle, NEMZETSTRATÉGIAI KUTATÓ INTÉZET, pp 162-169, ISBN 978-615-80106-7-2, Budapest
Elisabeta Molnar (2011). OPTIMISATION OF EUROPEAN AIR TRANSPORT, GENEROUS INTENTION, DIFFICULT IMPLEMENTATION AND CONTROVERSIAL RESULTS, Cactus Tourism Journal, 2 (1), Pages 31-36, ISSN 2247-3297
Gabriela Stanciulescu, Elisabeta Molnar (2018). REGIONAL ANALYSIS OF TOURISM. CENTRAL AND EASTERN EUROPE, Journal “Knowledge Horizons-Economics”, Volum.8, nr.4, pp 72-80, Pro Universitaria, P-ISSN 2069-0932, E-ISSN 2066-1061,

Szakirodalom
Carroll. B. and Siguaw. J., (2003). The evolution of electronic distribution: Effects on hotels and intermediaries. The Cornell Hotel and Restaurant Administration Quarterly, 44(4), 38-50.
Cento,A (2009).The airline industry- challenges in the 21 st century, Springer, Segrate
Chon, K. S., (1990). The role of destination image in tourism: A review and discussion. The tourist review, 45(2), 2-9.
Csirmaz, É., Pető, K., 2015. International Trends in Recreational and Wellness Tourism. Procedia Economics and Finance, 32, pp.755-762. https://doi.org/10.1016/S2212-5671(15)01458-6
Law, R. and Jogaratnam, G., (2005). A study of hotel information technology applications. International Journal of Contemporary Hospitality Management (17)2, 170 – 180.
Martin, C.A. and Witt, S.F. (1987). Tourism demand forecasting models. Tourism – Management, 8(3), 233-246. doi:10.1016/0261-5177 (87)90055-0
Vogt, C.A. (2011), Customer relationship management in tourism management needs and research applications. J. Travel Res. 50(4), 356–364
Stará, J., Peterson, C. (2017). Understanding the Concept of Wellness for the Future of the Tourism Industry: A Literature Review. Journal of Tourism & Services, 8(14)

felvehető hallgatók száma: 1

Jelentkezési határidő: 2022-01-15


2024. IV. 17.
ODT ülés
Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).

 
Minden jog fenntartva © 2007, Országos Doktori Tanács - a doktori adatbázis nyilvántartási száma az adatvédelmi biztosnál: 02003/0001. Program verzió: 2.2358 ( 2017. X. 31. )