témavezető: Szabó-Szentgróti Gábor
helyszín (magyar oldal): Gazdaságtudományi Kar-Marketing és Menedzsment Intézet helyszín rövidítés: GTKMI
A kutatási téma leírása:
A világ fejlett országaiban munkaerőpiaci átalakulás zajlik a munkaerőhiány és a több generációs munkahelyek kialakulása miatt. A különböző generáció tagjai jelentősen megváltozott értékrenddel lépnek a munkaerőpiacra és a munkaadók munkaerő-keresletének növekedésének hatására minden eddiginél jobban felértékelődött a munkavállalók megtartása irányuló komplex HR funkciók, az un. empolyer branding fejlesztése. A nagymértékű fluktuáció és a munkaerő pótlása pedig rendkívül költséges, időigényes és kreatív megoldási kíván a munkaadók részéről. A kutatás célja annak feltárása, hogy a munkavállalók megváltozott alkupozíciója milyen hatást gyakorol a vállalatok működésére, hatékonyságára és a vezetői magatartás átalakulására.
előírt nyelvtudás: angol ajánlott nyelvtudás (magyar oldal): english felvehető hallgatók száma: 1