Bejelentkezés
 Fórum
 
 
Témakiírás
 
Bujdosó Gyöngyi
Tanítás a digitális világban: E-learning rendszerek tervezése, fej-lesztése, elemzése, implementációs és eredményességi vizsgálata

TÉMAKIÍRÁS

Intézmény: Debreceni Egyetem
informatikai tudományok
Informatikai Tudományok Doktori Iskola

témavezető: Bujdosó Gyöngyi
helyszín (magyar oldal): Debreceni Egyetem Informatikai Kar
helyszín rövidítés: DE IK


A kutatási téma leírása:

Doktori téma leírása
A doktori téma célja elektronikus tanítási és tanulási környezetek kialakítása és vizsgálata legfőképp on-line környezetben. E terület kutatásának céljai közé tartoznak az elektronikus, illetve speciálisan az e-learning rendszerekkel kapcsolatos fejlesztések lehetőségeinek keresése, elméleti kutatásokon alapuló új típusú rendszer fejleszté-se, valamint a rendszerek implementációjának és hatékonyságának vizsgálata. Több területe is kutatatható:
E témakör tartalmazza többek között a hatékony információtransz-fer kialakításának lehetőségeit és módozatait, hozzávéve a techno-lógiai és a didaktika elméleti és gyakorlati vonatkozásokat.
A virtuális valóság és a kiterjesztett valóság környezetek alkalmaz-hatók teljesen új, a disruptív technológiákat felsorakoztató és al-kalmazó korszerű tanítási módszerek kialakítására. Ennek a terület-nek a kutatása éppúgy fontos az oktatás, mint az ipari környezetek számára.
Fontos terület az új technológiai életterekben korszerű tanítási és tanulási módszerek és környezetek kialakítása, valamint ezek vizs-gálata. A hatékonyság vizsgálatának eredményei alapján kialakítha-tók új módszerek.
Klasszikus téma e-learning rendszerek, illetve szolgáltatásaik fej-lesztése az ember–gép interakciónak, az informatikai tervezés kü-lönböző területeinek elméleti és gyakorlati eredményei alapján. Állandó kihívás az új rendszerek illesztése a modern technológiá-hoz és oktatási gyakorlathoz, az ismeretátadás, a kommunikáció és a kollaboráció új formáinak figyelembe vételével, illetve továbbfej-lesztésével.
Cél a formális és nem formális oktatásban alkalmazható új digitális eszközökhöz való illesztés és illeszkedés, a modern technológiákon alapuló fejlesztés, illetve új módszernek az oktatásba való beveze-tése.

Irodalom
• Ollé János, Lévai Dóra (2014). A XXI. század oktatástechnoló-giája I és II. EKE, Digitális Tankönyvtár.
• Komenczi Bertalan (2014). Elektronikus tanulási környezetek kutatásai. EKE, Digitális Tankönyvtár.
• Benedek András (szerk.) (2013). Digitális pedagógia 2.0. TypoTeX Kiadó, Budapest, Digitális Tankönyvtár.
• Kovács Ilma (2007). Az elektronikus tanulásról. Budapest, Hol-nap.
• Weller, M. (2007). Virtual Learning Environments: Using, Choosing and Developing your VLE. New York NY: Routledge.
• Anderson, T. and Elloumi, F. (Eds). (2008). Theory and practice of online learning (2nd edn). (Free book: http://biblioteca.ucv.cl/site/colecciones/manuales_u/99Z_Anderson_2008-Theory_and_Practice_of_Online_Learning.pdf )
• Liu, D., Dede, C., Huang, R., Richards, J. (Eds.) (2017) Virtual, Augmented, and Mixed Realities in Education. Smart Computing and Intelligence. Springer Singapore.
• Helen Papagiannis (2017): Augmented Human: How Technology Is Shaping the New Reality . O'Reilly Media.
• Harasim, L. (2012) Learning Theory and Online Technologies. New York NY, Abingdon, Oxon: Routledge.
• Garrison, D. R. (2011). E-Learning in the 21st Century: A Fra-mework for Research and Practice. (2nd edn). New York NY, Abingdon, Oxon: Routledge.
• Barberà, E., Layne, L., Gunawardena, Ch.N. (2014). Designing online interaction to address disciplinary competencies: A cross-country comparison of faculty perspectives. IRR ODL Vol 15, No 2., 1–28. http://www.irrodl.org/index.php/irrodl/article/view/1418/2887
• Bujdosó, Gyöngyi (2017): Teachers’ Collaboration in Virtual Reality Environments pp. 4239-4244. In: L, Gómez Chova; A, López Martínez; I, Candel Torres (szerk.) EDULEARN17 Proceedings : 9th International Conference on Education and New Learning Technologies. Barcelona, Spanyolország : Inter-national Academy of Technology, Education and Development (IATED).
• Bujdosó Gyöngyi; Novac, Ovidiu Constantin; Szimkovics Ta-más (2017): Developing cognitive processes for improving inventive thinking in system development using a collaborative virtual reality system pp. 79-84. In: IEEE - 8th International Conference on Cognitive InfoCommunications, CogInfoCom 2018. Piscataway (NJ), Amerikai Egyesült Államok : IEEE Computer Society.
• Bujdosó, Gyöngyi (2016): Supporting Cognitive Processes for Indicating Effective Decision Making During Developing Informative Online Environments pp. 3295-3302. In: L, Gómez Chova; A, López Martínez; I, Candel Torres (szerk.) EDULEARN16 Proceedings. Valencia, Spanyolország : Inter-national Academy of Technology, Education and Development (IATED).


Jelentkezési határidő: 2021-11-15


2024. IV. 17.
ODT ülés
Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).

 
Minden jog fenntartva © 2007, Országos Doktori Tanács - a doktori adatbázis nyilvántartási száma az adatvédelmi biztosnál: 02003/0001. Program verzió: 2.2358 ( 2017. X. 31. )