Bejelentkezés
 Fórum
 
 
Témakiírás
 
Számítógépes gondolkodás fejlesztése

TÉMAKIÍRÁS

Intézmény: Debreceni Egyetem
informatikai tudományok
Informatikai Tudományok Doktori Iskola

témavezető: Csernoch Mária
helyszín (magyar oldal): Debreceni Egyetem Informatikai Kar
helyszín rövidítés: DE IK


A kutatási téma leírása:

Doktori téma leírása
A számítógépes problémamegoldás során használt eszközök, módszerek hatékonyság vizsgálata, a mérőeszközök kidolgo-zása, tesztelése. A metakognitív problémamegoldási megkö-zelítések alkalmazhatósága és hatékonysága tradicionális és nem-tradicionális programozási környezetekben. Informatika tudásszintek, az informatikaoktatás hatékonyságának teszte-lése az iskolarendszer különböző szintjein.
Magas mathability számítógépes problémamegoldási eszkö-zök alkalmazása az informatikaoktatásban és számítógépes problémamegoldások során más tantárgyakhoz és tématerüle-tekhez kapcsolódva. A sémaépítés- és hívás, valamint a gyors és lassú gondolkodás hatékony módszereinek fejlesztése, kipróbálása és tesztelése.

Irodalom
Baranyi, P. & Gilányi, A. (2013) “Mathability: Emulating and Enhancing Human Mathematical Capabilities”, In 2013 4th IEEE In-ternational Conference on Cognitive Infocommunications (CogInfoCom2013) Budapest, Hungary, pp. 555–558. DOI=https://ieeexplore.ieee.org/document/6719309/.
Csernoch, M. & Biro, P. (2015) „Sprego Programming”, Spreadsheets in Education (eJSiE): Vol. 8: Iss. 1, Article 4.
Csernoch, M. (2014) Programozás táblázatkezelő függvényekkel: Sprego programozás. Műszaki Könyvkiadó, Budapest.
Fives, H. & Gill, M. G. (2015) International Handbook of Research on Teachers’ Beliefs. Routledge.
Kahneman, D. (2011) Thinking Fast and Slow. New York: Farrar, Straus; Giroux.
Merriënboer, J.J.G. van & Sweller, J. (2005) “Cognitive Load Theory and Complex Learning: Recent Developments and Future Directions.” Edu-cational Psychology Review, 17(2), 147–177. DOI= http://doi.org/10.1007/s10648-005-3951-0.
Mishra P. & M. J. Koehler M. J. (2006) “Technological Pedagogical Content Knowledge: A new framework for teacher knowledge”. Teacher College Record, 108(6), pp. 1017–1054.
Wing J. M. (2006) “Computational Thinking”, Communications of the ACM, (49) 3.


Jelentkezési határidő: 2021-11-15


2024. IV. 17.
ODT ülés
Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).

 
Minden jog fenntartva © 2007, Országos Doktori Tanács - a doktori adatbázis nyilvántartási száma az adatvédelmi biztosnál: 02003/0001. Program verzió: 2.2358 ( 2017. X. 31. )