Bejelentkezés
 Fórum
 
 
Témakiírás
 
Piskóti István
Innováció és marketing szinergiája – elméleti modellek és gyakorlati alkalmazásaik

TÉMAKIÍRÁS

Intézmény: Miskolci Egyetem
gazdálkodás- és szervezéstudományok
Hantos Elemér Gazdálkodás- és Regionális Tudományi Doktori Iskola

témavezető: Piskóti István
helyszín (magyar oldal): Miskolci Egyetem
helyszín rövidítés: ME


A kutatási téma leírása:

A cél az innovációs és a marketing tevékenység szakmai kapcsolódások, szinergiák tudományos vizsgálata, ezen belül a különböző marketingiskolák innováció-felfogásának értékelése, a marketing tevékenység különböző innovációs folyamatokban való hatékony megjelenésének vizsgálata, fejlesztése, az innovációs és marketing modellek és stratégiák kapcsolódásai, különösen kiemelten a marketinginnovációk fejlesztésének elméleti modellje és módszertana. Következő fő kutatási kérdések kerültek előzetes megfogalmazásra:
1. A „transformative marketing” elméleti-gyakorlati újszerűsége – marketingelméleti iskolák és az innováció kapcsolódások sajátosságai és hatása az üzleti gyakorlatra
2. Hogyan érvényesülnek marketing-képességek (capability) hatásai – az innovációs versenyelőnyt (competitive innovation advantage - CIA) biztosító - hatékony innovációs-portfólió kialakításában? Milyen piackutatási stratégiai, módszertani megoldások segíthetik legjobban az innovációs döntések megalapozását?
3. Az innovációmarketing esetében is erőteljesen érvényesül a versenyjelleg mellett a kooperatív, együttműködő, hálózati marketing megközelítés:
o A belső marketing, integrált kommunikáció milyen megoldásai támogatják hatékonyabban az innovációs folyamatok hatékonyabb, gyorsabb megvalósítását?
o Milyen külső piaci (szállító, vevő, versenytárs stb.) és más kutatási, szakmai, közigazgatási szervezetekkel való együttműködés, kapcsolat és miként segíti az innovációk sikerét? Kapcsolati, hálózati kompetencia és az innovációs siker kapcsolatának vizsgálata. Mikor, milyen kapcsolati marketing stratégia célszerű? A klaszterek milyen marketingstratégiát igényelnek? Hogy illeszthető a társadalmi marketing paradigma az innovációs folyamatokhoz?
o Hogyan integrálható hatékonyabban a vevő, az ügyfél – és más szereplők (beszállító, külső kutatók, egyetemek stb.) a fejlesztési, innovációs folyamatba? Hogyan erősíthető, időzíthető a többszereplős co-creation gyakorlata az innovációs, fejlesztési folyamatokba?
4. Milyen integrált marketingstratégiai megoldások segítik legjobban a piacbevezetéseket? Van-e és milyen sajátos technikája, megoldása az innovációmarketing kontrollingjának?
5. Melyek a marketinginnováció hatékony kialakításának elméleti-módszertani megoldásai? Marketinginnováció helye és szerepe az innovációs versenyképesség erősítésében.
6. Az innovációmarketing gyakorlatának vizsgálata különböző, sajátos ágazatok, piacok gyakorlatában – Turizmus, felsőoktatás stb.


Jelentkezési határidő: 2021-09-09


2024. IV. 17.
ODT ülés
Az ODT következő ülésére 2024. június 14-én, pénteken 10.00 órakor kerül sor a Semmelweis Egyetem Szenátusi termében (Bp. Üllői út 26. I. emelet).

 
Minden jog fenntartva © 2007, Országos Doktori Tanács - a doktori adatbázis nyilvántartási száma az adatvédelmi biztosnál: 02003/0001. Program verzió: 2.2358 ( 2017. X. 31. )