témavezető: Hajdú Noémi
helyszín (magyar oldal): Miskolci Egyetem helyszín rövidítés: ME
A kutatási téma leírása:
A piacok globalizálódása, a gazdasági integrációk működése alapvetően hatást gyakorol a nemzetközi környezet komplexitásának növekedésére, mely kihat a társadalmak fogyasztói magatartásának és a vállalati kultúrák megváltozására. A kutatási téma kiterjed azokra a stratégiákra, koncepciókra, módszerekre, intézkedésekre, amelyeket a nemzetközi vállalatok alkalmaznak a multikulturális piacokon annak érdekében, hogy sikeresen működhessenek és terjeszkedhessenek. Az interkulturális marketing magába foglalja a célcsoportok kulturális sajátosságait, a kulturális differenciákat, valamint az ezekhez optimálisan kiválasztott marketingtevékenységeket (pl. értékesítési csatornák).
A kutatási kérdés a különböző országokban tapasztalható társadalmi és vállalati differenciák, sikertényezők, stratégiák azonosítását, jellemzőinek és jó gyakorlatainak megismerését és az ezekre adott stratégiai válaszokat (pl. standardizálás vs. helyi specifikációk figyelembevétele) érinti.
A vállalatok interkulturális marketingtevékenységeinek elméleti és empirikus elemzése az interkulturális piaci környezetben, melynek hasznosításával azonosíthatóak a sikerpotenciálok.