témavezető: Kovács András
helyszín (magyar oldal): Budapesti Gazdasági Egyetem helyszín rövidítés: BGE
A kutatási téma leírása:
A téma kutatása során a marketing és értékesítés térbelisége kerül a fókuszba (Place-vonatkozású problémák a 4P-modellben). Napjainkban a „tradicionális” földrajzi térben történő marketing és értékesítés mellett jelentős szerepe van az online marketingnek és értékesítésnek, ill. a két tér integrációjának. A cross-, multi- majd omnichannel marketing koncepciók sikeres megvalósítása a hosszú távú üzleti sikeresség elengedhetetlen feltétele.
Kutatási kérdések:
• Hogyan jellemezhető a vásárlói magatartás az online-offline térben?
• Hogyan módosult a „klasszikus” vonzáskörzet fogalma az online üzleti terek megjelenésével? Ennek mi a hatása a vállalati stratégiára pl. bevásárlóközpontok, hipermarketek esetében?
• Hogyan írható le és jellemezhető a vállalatok online és offline piacainak makro és mikrokörnyezete?
• Milyen tényezőkkel jellemezhető a sikeres omnichannel stratégia nagy és kisvállalatok esetében?